Piaţa de ciocolată, evaluată la circa 5 mld. lei anual, este dominată de branduri precum Milka, Poiana sau Africana, ale producătorului american Mondelez, şi de Kandia, Primola, Laura sau Rom, ale companiei Kandia Dulce, cel mai mare producător de ciocolată din România, deţinut de familia austriacă Meinl.
Consumul de ciocolată a urcat semnificativ în ultimii ani pe fondul creşterii puterii de cumpărare a românilor, chiar şi segmentul de ciocolată artizanată a înregistat creşteri, însă preţul de produs premium liminitează numărul de consumatori. Astfel, branduri mici, locale, precum Christe Chocolatier, Cat Logo Chocolate, Guilty Pleasure, Muri Chocolatier nu se găsesc pe rafturile supermarketurilor sau hypermarketurilor din România, unde preţul este un criteriu de selecţie pe lista clienţilor.
Galactic, este 100% produs în România, în Baia Mare, şi deţinut de antreprenorii români Liviu Fagi şi Isabelle Tudor. Milka, Poiana, Africana, Oreo, Cote d’Or şi Tomblerone, branduri aflate în portofoliul Mondelez, gigantul american din sectorul bunurilor de consum, ocupă cel mai mult spaţiu, fiind şi printre cele mai cumpărate. De altfel, privind raftul în ansamblu, lupta pare că se dă între Modelez şi Kandia Dulce, care are expuse branduri precum Kandia, Primola, Laura, Rom şi mini 7 Days.