Compania de software Endava, înregistrată în Cluj-Napoca, a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri de 647,7 mil. lei (136,5 mil. euro), în creştere cu 29% faţă de anul anterior, conform datelor disponibile pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice. Compania a declarat şi un profit net de 62,1 mil. lei, mai mare cu 24% faţă de anul precedent, corespondet al unei marje de câştig net de 10% din cifra de afaceri.
Evoluția s-a bazat pe dezvoltarea centrelor de livrare existente în București, Cluj-Napoca, Iași, Pitești, Târgu Mureș și prin deschiderea unor centre noi la Brașov și Timișoara, dar și prin dezvoltarea capacităților de livrare cu focus pe zonele de date, CRM și cloud.
Echipele aflate în centrele de livrare din România deservesc clienți din zona de plăți și servicii financiare, TMT (Tehnologie, media și telecomunicații), FMCG, logistică, dar și o mare parte din serviciile de suport ale companiei la nivel global.
Endava este din 2018 partener strategic cu Bain&Company, combinând astfel serviciile de consultanță în management ale Bain cu cele de enterprise delivery bazate pe tehnologia de ultimă generație ale Endava, iar din aprilie 2019, Endava a devenit partener principal al FinTech Alliance.
La nivel local, compania continuă să se concentreze pe dezvoltarea de programe cu diferitele comunități din zona de tehnologie și susține parteneriatele strategice pe care le-a dezvoltat în ultimii ani cu toate universitățile tehnice din centrele universitare în care există centre de livrare Endava.
Odată cu izbucnirea pandemiei globale de Covid-19, prioritățile companiei au fost să asigure sănătatea și bunăstarea angajaților săi și a familiilor acestora, să lucreze împreună cu clienții săi pentru a se adapta la caracteristicile noului context, să își păstreze angajații și să susțină veniturile realizate de aceștia în această perioadă de criză.
La momentul actual, aproape 100% din angajații Endava România lucrează de acasă, având în vedere infrastructura de date excelentă la nivelul tuturor orașelor în care compania operează, iar activitățile de recrutare, onboarding și training sunt realizate exclusiv online.
Numărul mediu de angajaţi raportat la Finanţe anul trecut a fost mai mare cu 324 de persoane, până a 2.599 de oameni, conform sursei citate. Subsidiara locală a Endava are şi acţionari români, însă minoritari. În centrele locale ale Endava, specialiştii români livrează soluţii inovative pentru unele dintre cele mai cunoscute branduri din industrii, precum cea financiară, asigurări, telecomunicaţii, media şi tehnologie, retail şi bunuri de larg consum.