Retailerul francez de bricolaj Leroy Merlin, cu 17 magazine în România, şi-a majorat cifra de afaceri de pe plan local cu 21% în 2019 faţă de anul precedent, businessul situându-se astfel la 1,9 miliarde de lei. Profitul companiei a cunoscut de asemenea o creştere vertiginoasă, fiind de aproape patru ori mai mare în 2019 faţă de 2018, cu un rezultat net de 167 de milioane de lei, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanţe. Numărul de angajaţi ai Leroy Merlin în România a fost anul trecut de 2.258.
În prezent, magazine Leroy Merlin există în Suceava, Oradea, Timişoara, Cluj-Napoca, Sibiu, Constanţa şi alte oraşe. Anul trecut, magazinele Leroy Merlin au avut un trafic de peste 12 milioane de vizitatori. Retailerul de bricolaj originar din Franţa a intrat pe piaţa locală în urmă cu circa opt ani, prin deschiderea unui magazin pe Şoseaua Chitilei din Bucureşti.
Câţiva ani mai târziu, în 2014, Leroy Merlin a preluat reţeaua de 15 magazine BauMax, ca urmare a deciziei austriecilor de a vinde operaţiunile din România. Magazinele au fost trecute sub brandul Leroy Merlin, iar ulterior francezii au mai deschis două unităţi pe piaţa locală.
Leroy Merlin concurează, pe piaţa de 4 miliarde de euro a distribuţiei de materiale de construcţii, cu nume precum Dedeman, Hornbach, MatHaus, Brico Depot şi mai multe companii mici. Cele mai mari cinci reţele de bricolaj de pe piaţa locală au împreună 116 magazine şi afaceri cumulate de peste 12,1 miliarde de lei, potrivit bilanţurilor din 2018, anul din care datează cele mai recente informaţii financiare pentru toate companiile.