Compania Michelin România, parte a grupului francez Michelin, unul dintre cei mai mari producători de anvelope la nivel mondial, cu vânzări globale de peste 24 mld. euro şi 121.000 de angajaţi, a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri de 3,51 mld. lei (740,6 mil. euro), în creştere cu 14% faţă de anul anterior, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.
Compania a realizat anul trecut un profit net de aproximativ 112,4 mil. lei (23,7 mil. euro), mai mult cu circa 14% faţă de anul precedent, când câştigul net al producătorului francez de anvelope a ajuns la peste 98,6 mil. lei (21,2 mil. euro), conform datelor publice. Compania a avut anul trecut un număr mediu de 4.250 de angajaţi, cu 376 de oameni mai mult faţă de anul anterior.
Michelin deţine în România trei fabrici – două la Zalău (una de cord metalic şi una pentru anvelope de camion şi utilaje), şi încă una la Floreşti, unde produce exclusiv anvelope pentru autoturisme sub brandurile Kleber, care reprezintă aproximativ trei sferturi din producţie şi BF Goodrich. Uzina Michelin de la Zalău produce amestecuri de cauciuc şi alte produse semifinite, anvelope de camion pentru nivelurile inferior şi superior al segmentului de piaţă intermediar, sub mărcile BFGoodrich, Taurus, Kormoran, Riken, Tigar şi Orium, dar şi anvelope pentru activităţile de inginerie civilă, şantier, minerit, agricultură, metrou şi alte tipuri de anvelope pentru activităţi specifice, potrivit unor informaţii furnizate anterior de companie.
Grupul francez Michelin produce zilnic circa 13.000 de anvelope în fabrica de la Floreşti (judeţul Prahova), potrivit unor estimări, ceea ce ar determina un volum de aproximativ 3,2 mil. anvelope anual, suficient pentru peste 800.000 de maşini sau două uzine Dacia anual – dacă pentru fiecare maşină sunt luate în calcul cinci anvelope, adică şi cea pentru roata de rezervă. În perioada stării de urgenţă, compania a oprit activitatea de producţie în fabricile locale.
Începând cu 2014, în Bucureşti s-au pus bazele unui centru de servicii pentru Michelin în Europa, responsabil pentru gestionarea operaţiunilor de achiziţii, contabilitate, control de gestiune, administrarea proceselor de vânzare, logistică şi resurse umane. În plus, începând din 2018, Bucureşti este sediul regiunii Europa Centrală, de unde compania coordonează activitatea comercială, industrială şi serviciile suport pentru 20 de ţări din Europa Centrală, potrivit unor informaţii anterioare. La nivel global, grupul Michelin are peste 121.000 de angajaţi şi vânzări totale de 24,1 mld. euro în 2019, potrivit site-ului companiei. Michelin este prezentă în 171 de ţări şi deţine 69 de unităţi de producţie.