MOL România, parte din grupul petrolier MOL, a înregistrat afaceri de 7 miliarde de lei în 2019, în creştere cu 5% faţă de anul anterior, când compania a raportat o cifră de afaceri de 6,7 miliarde lei, conform datelor Ministerului de Finanţe. Totodată, profitul net obţinut în 2019 a fost de 277 milioane de lei, în creştere cu 9%, faţă de 2019, când acesta a fost de 254 milioane de lei.
Criza generată de pandemia de COVID-19 a avut un impact semnificativ asupra companiilor din industria petrolieră, ca urmare a restricţiilor impuse de autorităţi pentru limitarea răspândirii virusului. Reprezentanţii MOL România spun că efectele acestei crize se vor resimţi pe o perioadă de un an până la trei ani.
”Criza fără precedent generată la nivel mondial de pandemia cornavirusului a avut în mod vizibil un impact în performanţa operaţională a companiilor din sectorul petrolului şi gazelor, în condiţiile în care ne-am confruntat concomitent cu o scădere a cererii şi un excedent de ofertă. Ne aşteptăm ca efectele acestei crize să nu dispară rapid şi să fie resimţite pe un orizont de timp de 1 până la 3 ani, deşi vânzările de carburanţi în reţelele Grupului MOL din Europa Centrală şi de Est au înregistrat o revenire în ultimele săptămâni, după scăderi de 30-40% în faza iniţială a introducerii restricţiilor de circulaţie“, au spus reprezentanţii MOL România, citaţi de Ziarul Financiar.