FrieslandCampina România, producătorului brandului românesc de lactate Napolact, a scos pe piaţă un subbrand nou Napolact Gustul laptelui din satul Viişoara, prin care îşi propune să familiarizeze consumatorii cu gustul laptelui din Ardeal, susţine Răzvan Orbulescu, director marketing al FrieslandCampina România.
”Ne-am dorit să aducem produse sănătoase şi nutritive românilor mai ales atunci când au cea mai mare nevoie de ele, în plină criză de sănătate. Această lansare reprezintă un pariu în termeni de business, pentru că e dificil să separi o linie de producţie doar pentru o sursă de lapte. (…) Noul produs ne-a dat şi oportunitatea de a oferi clienţilor noştri un gust cu totul special, dar şi de a promova o comunitate din Ardeal de unde noi colectăm lapte de peste 25 de ani”, spune Răzvan Orbulescu.
Acesta adaugă că Napolact îşi propune să facă parteneriate cu cât mai mulţi fermieri din Ardeal, în prezent, toate produsele Napolact fiind făcute doar cu lapte ce provine de la ferme din zonă. Laptele folosit la produsul Gustul laptelui din satul Viişoara provine exclusiv de la ferma Ada Prod Com a lui Ovidiu Onişor aflată în Ardeal, în satul Viişoara, judeţul Cluj. Fermierul a preluat businessul, pus pe picioare în urmă cu mai bine de 28 de ani de tatăl său, agronom, în timp ce se pregătea să devină profesor de matematică.
Laptele este pasteurizat şi păstrează conţinutul de grăsime aşa cum îl dau văcuţele, adică de la 3,7% la 4,1%, nemaifiind standardizat în urma procesului de producţie. Acum, Napolact Gustul laptelui din satul Viişoara este disponibil într-un singur gramaj, la 950 de ml. Răzvan Orbulescu afirmă că FrieslandCampina are în plan să pună pe piaţă şi alte produse inovative, care să răspundă nevoilor consumatorilor.
FrieslandCampina România a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de 416,8 mil. lei, un profit net de 12,2 mil. lei şi un număr de 553 de angajaţi, potrivit datelor publice. Acestea sunt ultimele date publice disponibile, compania nu a depus bilanţul pe anul 2019. FrieslandCampina se află între cei mai mari cinci producători de lactate din România, un clasament dominat exclusiv de companii multinaţionale.