Hochland România, cel mai mare jucător de pe piaţa locală a brânzeturilor, a raportat pentru 2019 cu o cifră de afaceri de peste 441,7 mil. lei (93,2 mil. euro), în creştere cu 10,5% faţă de anul anterior, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania a avut anul trecut un profit net de peste 29,6 mil. lei (6,3 mil. euro) şi un număr mediu de 403 angajaţi, conform datelor publice. Hochland a intrat pe piaţa din România în 1993, produsele fiind distribuite la vremea respectivă de Whiteland.
Cinci ani mai târziu, grupul german a intrat direct pe piaţa românească şi a înfiinţat Hochland România odată cu preluarea fabricii de la Sighişoara, unde a început să producă brânză topită. În 1999, Hochland a cumpărat fabrica de la Sovata, unde produce caşcaval, dar şi materie primă pentru brânza topită de la Sighişoara. Din 2016, Hochland România a preluat distribuţia produselor sale de la Whiteland. Investiţiile în cele două fabrici Hochland din România au fost estimate la peste 24 mil. lei în perioada 2018-2019.
Hochland este lider de piaţă pe segmentul brânzeturilor cu o cotă de piaţă valorică de 22,3% în 2018, în creştere cu 1,9 puncte procentuale faţă de anul anterior, conform calculului Hochland bazat în parte pe datele raportate de Nielsen prin intermediul Serviciului Retail Index pentru categoria brânză (definit de client) pentru perioada de 52 de săptămâni care s-a încheiat la 31 decembrie 2018 pentru piaţa de retail din România.
Hochland România activează pe categorii precum telemea, brânză topită, creme de brânză, brânză pentru preparate calde. Compania trimite produse făcute în cele două unităţi pe care le deţine pe plan local în ţări precum Bulgaria, Republica Moldova şi Libia.