Producătorul de ambalaje din carton Dunapack, parte a grupului austriac Prinzhorn, a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri de aproximativ 142,2 mil. lei (30 mil. euro), în creştere cu circa 2% faţă de anul anterior, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor. Compania a înregistrat însă anul trecut o pierdere netă de peste 15,9 mil. lei (3,3 mil. euro), având un număr mediu de 282 de angajaţi, conform datelor publice.
Compania a finalizat în semestru I din 2019 prima etapă de modernizare a fabricii de ambalaje de carton ondulat din Sfântu Gheorghe, judeţul Covasna, proiect care face parte dintr-o investiţie totală de 15 mil. euro. În această primă fază a fost extinsă capacitatea de stocare a depozitelor cu peste 4.000 de metri pătraţi şi s-a utilat fabricia cu o maşină de prelucrare şi cu o maşină de lipit, urmând ca în cea de-a doua etapă de modernizare să fie înlocuită maşina de prelucrare a cartonului ondulat cu un utilaj nou, potrivit unor informaţii furnizate anterior de companie.
Alături de unitatea de producţie construită de austrieci în localitatea Bolintin-Deal, din apropiere de Bucureşti, compania estimează că va atinge în România o capacitate de producţie de peste 300 milioane de metri pătraţi pe an. În octombrie 2018, Dunapack a anunţat că a cumpărat un teren de 11,5 hectare în localitatea Bolintin-Deal din apropiere de Bucureşti, pentru o fabrică de ambalaje de carton, a 20-a din grupul Prinzhorn. Terenul a fost anterior folosit în scop agricol, iar investiţia de 45 de milioane de euro include atât preţul terenului, cât şi costurile construcţiei.
Producătorul Dunapack a dat în funcţiune fabrica de lângă Bucureşti în vara anului trecut. Printre clienţii Dunapack se numără Heineken, BAT, Dr. Oetker şi eMag. În unele cazuri, clienţii sunt cei care vin cu designul ambalajelor pe care le vor, iar alteori Dunapack îi consiliază pentru a concepe ambalajele potrivite produselor pe care le vând.