Smithfield România, cel mai mare jucător de pe piaţa de carne de porc, cu afaceri de 1,24 miliarde de lei (262 mil. euro) în 2019, a dezvoltat în ultima perioadă o secţie nouă de semiprocesate, specializată pe feliate şi marinate sub brandul Comtim şi gama Bun de Gătit.
”Ne concentrăm atenţia în continuare asupra implementării planurilor de consolidare a segmentului de semiprocesate şi transpunerea în producţie a solicitărilor clienţilor de produse noi. Compania noastră a dezvoltat în ultima perioadă o secţie nouă de semiprocesate, care produce o sortimentaţie largă de produse specializată pe feliate şi marinate sub brandul Comtim şi a gamei Bun de Gătit”, a spus Goran Panici, director general al Smithfield România.
Smithfield România face parte a Smithfield Foods Inc., companie cu activităţi în producţia de carne de porc şi procesarea alimentelor cu sediul în Virginia, în Statele Unite ale Americii, deţinută integral de WH Group din China, care are peste 40.000 de angajaţi în toată lumea, conform datelor de pe site-ul grupului.
Grupul este prezent în România din anul 2004, când a achiziţionat fostul combinat COMTIM, din Timişoara şi compania Agrotorvis. În 1989, la COMTIM lucrau circa 15.000 de oameni, fiind cel mai mare combinat de prelucrare a cărnii de porc din sud-estul Europei, însă a intrat în faliment zece ani mai târziu. După preluarea firmelor româneşti, Smihtfield a investit 600 de milioane de dolari atât în capacităţile de creştere a animalelor, cât şi în abatorul tehnologizat, iar astăzi are 46 de ferme în judeţele Timiş şi Arad, peste 2.300 de angajaţi şi produce cumulat peste 1,2 milioane de porci comerciali pe an, arată datele de pe site-ul companiei.