Compania Safeway International Impex din Cluj-Napoca, o afacere în distribuţia de produse alimentare, băuturi alcoolice şi nonalcoolice controlată de familia Shakhshir, care deţine pe piaţa locală şi franciza de fashion Bossini, a raportat pentru 2019 o cifră de afaceri de peste 107,3 mil. lei (22,7 mil. euro), în creştere cu 18% faţă de anul anterior, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor.
Compania a realizat anul trecut un profit net de peste 7,9 mil. lei (1,7 mil. euro), mai mult cu 9% faţă de anul precedent, conform datelor publice. Distribuitorul clujean a ajuns anul trecut la un număr mediu de 109 angajaţi, cu 14 oameni mai mulţi faţă de 2018.
Safeway International Impex, deţinătoarea brandului Home Garden, face parte din grupul Safeway, alături de alte trei companii – Safeway Pack (care se ocupă de producţia sau ambalarea a diverse condimente, zahăr şi făinuri, fructe confiate, orez, nucifere, atât pentru retail cât şi pentru HoReCa), Safeway Stores (reţeaua proprie de magazine alimentare) şi Safeway Fashion (care are ca domeniu de activitate fashion retailul şi este deţinătoarea brandului Bossini în România). La nivel de grup, Safeway a ajuns în 2018 la afaceri totale de 123,5 mil. lei (26,6 mil. euro), conform unor informaţii furnizate anterior de companie.
Partenerii Safeway International Impex activează pe mai multe canale de distribuţie: retail, HoReCa şi international key accounts. Anul trecut, Safeway International asigura distribuţia în 40 de judeţe a brandului Home Garden, dar şi a altor produse FMCG pentru sectoarele româneşti de HoReCa & retail.
Businessul a început ca o afacere de familie în urmă cu 26 de ani, mai exact în 1994, trecându-se de la comerţul cu ridicata la distribuţia propriu-zisă. La momentul respectiv compania era cunoscută în Cluj pentru vânzarea de băuturi alcoolice către baruri, restaurante şi magazine tradiţionale. 10 ani mai târziu, ca un răspuns la nevoile pieţei, a luat naştere brandul Home Garden, care a ajuns în prezent unul dintre liderii pieţei locale de produse alimentare conservate. La nivel naţional, Safeway este prezent atât în piaţa tradiţională, cât şi pe canalul modern în reţelele: Auchan, Carrefour, Selgros, Profi, Mega Image şi Unicarm.
Compania a finalizat în 2018 al doilea corp de clădire al centrului logistic Home Garden din localitatea Sânicoară, Cluj, care a fost dotat cu echipamente de manipulare, rafturi, dar şi noi soluţii informatice de gestiune. Compania a mai investit şi în consolidarea brandului Home Garden şi în dezvoltarea portofoliului de produse, dar şi investiţii în utilaje de producţie şi ambalare a condimentelor destinate cu precădere clienţilor HoReCa. În 2018, Safeway International Impex a lansat o nouă divizie de ciocolată şi dulciuri.
Compania a ajuns la finalul lunii octombrie 2019 la nouă magazine operate sub brandul Home Garden în judeţul Cluj (7 în municipiul Cluj-Napoca şi 2 în oraşul Câmpia Turzii), iar planurile de dezvoltare pentru 2020 prevedeau creşterea reţelei până la cel puţin 15 unităţi. În prezent, cel mai mare magazin din lanţul Home Garden se află în Sora Shopping Center din Cluj-Napoca şi are peste 700 de metri pătraţi. Safeway International Impex a fost înfiinţată în anul 1994 la Cluj-Napoca de către antreprenorii Shakhshir Hadeel şi Shakhshir Basel.