Grupul Oncos din Cluj, aflat în procedură de reorganizare după insolvenţă, a înregistrat o creştere de 40% a cifrei de afaceri în primul semestru şi îşi menţine planul de a ajunge în acest an la o reţea de 75 de magazine proprii în zona Transilvaniei, de la 56 de unităţi în prezent. Grupul, fondat în 1991, este format dintr-un abator, o fabrică de pâine, ferme de creştere a puilor, un depozit şi reţea proprie de magazine, producând anual peste 7 milioane de pui în fermele proprii. Pe fondul pandemiei, compania şi-a ajutat activitatea din sectorul HoReCa, lansând noi linii de produse destinate vânzării directe, atât pe zona preparatelor din carne de pui cât şi pe panificaţie.
”Oncos Grup a avut una dintre cele mai spectaculoase evoluţii pe parcursul procedurii de insolvenţă, dovedind curaj şi determinare pentru depăşirea dificultăţilor, dar şi abilitatea de a gestiona obstacolele ridicate de criza economică pe care o traversăm. Sprijinul nostru pe parcursul procedurii s-a materializat într-o restructurare financiară şi operaţională care a pus noi baze în relaţia Oncos Grup cu partenerii”, a declarat Mariana Boiciuc, Senior Partner CITR, citată de Ziarul Financiar.
Afacerea Oncos, controlată de antreprenorul Vasile Onaca, a intrat în insolvenţă în primăvara lui 2014 la cererea proprie, compania invocând scăderea puterii de cumpărare a românilor şi lipsa unei finanţări corespunzătoare a businessului. Creditorii au aprobat planul de reorganizare al societăţii Oncos S.A. pentru o perioadă de 3 ani, începând cu luna iunie 2015. Potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe, compania Oncos SA avea la finele lui 2018 datorii totale de 186 milioane lei, o cifră de afaceri de 77 milioane lei şi un profit net de 6,4 milioane lei, la un număr de 270 angajaţi.