15.7 C
Cluj-Napoca
duminică, septembrie 8, 2024
Google search engine
AcasăBUSINESS ÎN ARDEALGrupul italian De’Longhi a ajuns la afaceri de 1,2 mld. lei cu...

Grupul italian De’Longhi a ajuns la afaceri de 1,2 mld. lei cu fabrica de espressoare de cafea şi blendere din Jucu, Cluj

Grupul italian De’Longhi, o af­a­cere de familie cu o istorie de peste un secol, care a intrat pe piaţa locală în 2012 prin pre­luarea facilităţilor de pro­ducţie ale Nokia de la Cluj, a realizat anul tre­cut afaceri de 1,2 mld. lei (248 mil. euro) cu fabrica de espressoare de cafea şi blendere din Jucu.

Compania De’Longhi a avut în 2019 un număr mediu de 1.943 de salariaţi, cu peste 200 mai puţini ca în anul anterior. Estimările pentru acest an însă vizează un total de 2.366, adică peste 400 de oameni noi. Italienii angajează la Jucu, dar vor să ajungă şi la 500 de oameni în fabrica nouă din judeţul Bihor.

În 2020 italienii de la De’Longhi au cumpărat o nouă hală de 25.000 mp şi o serie de echipamente de la Jasz Plaszt Ro, o afacere antreprenorială din Ungaria. Italienii preiau astfel o fabrică ce producea com­po­nente pentru Samsung şi demarează în 2020 în localitatea Mădăras din judeţul Bihor producţia de componente şi electrocasnice mici. Aici, până în decembrie 2018, a funcţionat o fabrică de producea sub­ansam­bluri şi mase plastice şi care îl avea drept client pe gigantul sud-coreean Sams­ung. Grupul italian mai are în România facilităţi de producţie la Jucu, în judeţul Cluj, unde realizează espressoare şi blendere şi unde are circa 2.000 de angajaţi

Pe lângă producţie, italienii au local şi un birou comercial. Ambele divizii din România – producţia de la Jucu şi comercialul – sunt operate de aceeaşi entitate juridică. Acelaşi model îl au în România şi turcii de la Arctic. Producţia De’Longhi merge preponderent la export, deşi după deschiderea biroului comercial în 2017 (final de an, acesta devenind operaţional în 2018), există o mică pondere care rămâne local. Italienii au depozite local, lângă fabrici, dar şi două hub-uri internaţionale.

Astfel, la nivelul lui 2019 exporturile au avut o valoare de 1,16 mld. lei, adică aproape 97% din cifra de afaceri, restul fiind destinat pieţei din România. Ponderea exportului în business a scăzut uşor faţă de 2018, primul an de activitate al biroului comercial din România, acesta fiind un semn că vânzările de espressoare şi electrocasnice mici sunt în creştere pe piaţa din România.

Cea mai mare parte a businessului rămâne însă producţia, compania având planuri să transforme piaţa locală într-un hub important. De altfel, anul trecut italienii au investit local 31,5 mil. lei, faţă de 53,4 mil. lei în 2018. Pentru acest an nu sunt publice cifrele. De la intrarea pe piaţă grupul a investit în România peste 100 mil. euro (circa 500 mil. lei) în producţie.

Fabrica de la Jucu a grupului italian produce anual 1,4 milioane de espressoare complet automate sub brandul De’Longhi, 2,3 milioane de blendere sub marca Braun şi 0,7 milioane de aparate de cafea pentru grupul Nestle pentru Dolce Gusto, conform celor mai recente date. Unitatea de producţia a realizat la început doar espressoare, însă treptat şi-a extins activitatea cu blendere (mixere verticale) şi cu aparate de cafea pentru Nestle. Compania De’Longhi România a obţinut în 2019 un profit net de 65,9 mil. lei, în scădere de la 73,3 mil. lei în anul anterior.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments