Elit Cugir, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa mezelurilor, achiziţionat în 2017 de grupul Smithfield de la antreprenorul Dorin Mateiu, a raportat în 2019 o cifră de afaceri de peste 495,1 mil. lei (104,5 mil. euro), în creştere cu 19% faţă de anul precedent, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe. Acesta este cel mai înalt nivel al businessului producătorului din judeţul Alba, în contextul în care 2019 reprezintă al doilea an în care Elit a funcţionat sub un nou acţionariat.
În 2017, gigantul chinez Smithfield a bătut palma cu antreprenorul Dorin Mateiu pentru a prelua companiile Elit şi Vericom. Antreprenorul, care mai are afaceri şi în domeniul imobiliar, a ieşit astfel din businessul cu mezeluri pe care l-a pus pe picioare în urmă cu aproximativ 16 ani şi pe care l-a dus în topul jucătorilor într-o industrie estimată la peste 800 mil. euro. Elit a ieşit în prima jumătate a anului 2017 din insolvenţă, după aproape doi ani de reorganizare.
Ulterior, businessul a fost vândut către Smithfield, care a făcut mai multe achiziţii pe piaţa locală. Elit Cugir a finalizat anul 2019 cu un profit net de aproximativ 25,7 mil. lei (5,4 mil. euro), în uşoară scădere faţă de anul anterior, şi cu un număr mediu de 1.482 de angajaţi, conform datelor publice. În portofoliul companiei se află mărci precum Elit, Plin de Carne, Premia, Veri si Promo. Compania are trei fabrici proprii: la Oarda, la Cugir şi la Bucureşti. Pe piaţa mezelurilor, Elit concurează cu jucători precum Cris-Tim, Meda, Aldis şi Caroli.