21.8 C
Cluj-Napoca
sâmbătă, aprilie 13, 2024
Google search engine
AcasăBUSINESS ÎN ARDEALClujenii de la Cosmetic Plant vor să construiască o nouă fabrică de...

Clujenii de la Cosmetic Plant vor să construiască o nouă fabrică de cosmetice cu fonduri europene

Compania clujeană Cosmetic Plant, unul dintre cei mai importanţi jucători români de pe piaţa de circa 1 mld. euro a produselor cosmetice, a trecut cu bine testul supravieţuirii în această perioadă marcată de pandemia de COVID-19, spune Susana Laszlo, directorul general şi acţionarul Cosmetic Plant, citată de Ziarul Financiar.

”Nu este o perioadă bună dar, ca în orice situaţie de acest fel, există şi partea plină a paharului. Criza poate fi şi o oportunitate, un imbold pentru a progresa. Din fericire, putem spune că suntem una dintre companiile care au trecut cu bine testul supravieţuirii în această perioadă.”, a spus Susana Laszlo.

Antreprenoarea precizează despre Cosmetic Plant că este pe piaţă de aproape 30 de ani, iar în acest timp acţionarii şi executivii au învăţat să gestioneze corect resursele, să fie flexibili în momente cruciale şi să nu se abată de la drumul stabilit în ceea ce priveşte proiectele de cercetare şi dezvoltare de noi produse.

”În această perioadă, pentru că marile centre comerciale sunt închise, am amânat 2-3 campanii şi ne-am concentrat pe canalele online şi parteneriatele strategice pe care le avem cu câteva reţele de farmacii. În ceea ce priveşte portofoliul, am continuat finalizarea testelor de eficienţă pentru încă două produse din categoria FaceCare şi suntem gata să lansăm un nou produs unic în gamă de protecţie solară.”

Susana Laszlo adaugă că deşi mulţi jucători din piaţă au recurs la producerea de biocide şi dezinfectanţi, Cosmetic Plant a ales să nu se abată de la businessul principal şi de la strategia de business pe care compania a stabilit-o când a demarat procesul de rebranding şi repoziţionare pe piaţă. 

”Nu am produs biocide, în schimb am venit cu două produse – gel şi loţiune igienizantă pentru mâini, cu conţinut de alcool de 70% – care vor completa de acum gama de produse Body Care (îngrijire a corpului – n.red.). Însă, aceste produse sunt complementare, o oprtunitate, fără un focus special.”

În ceea ce priveşte strategia de business, antre­prenoarea afirmă că lucrurile nu s-au schimbat faţă ce a fost stabilit în 2019. Înce­pând cu anul trecut, compania a restructurat por­tofoliul de produse şi nu mai ţinteşte creş­teri agresive ale cifrei de afaceri, ci un mix de vânzări mult mai profitabil.

”Până acum, businessul a fost susţinut, în primul rând, de gama mainstream. Din acest an, estimăm că noua gamă FaceCare va aduce o creştere de 25% în această categorie. În pofida consumului redus cauzat de pandemie, pe primele cinci luni suntem mulţumiţi de rezultate, am reuşit să echilibrăm veniturile prin parteneriatele strategice şi prin vânzările online, care au crescut de trei-patru ori faţă de lunile anterioare pandemiei.”

Producătorul de cosmetice Cosmetic Plant din Cluj-Napoca a fost fondat acum circa trei decenii de familia Susanei Laszlo şi a ajuns la afaceri 2,5 mil. euro în 2018, ultimul an pentru care există date publice. Datele financiare pe 2019 nu sunt încă publice, iar Susana Laszlo nu oferă cifre.

”Pentru Cosmetic Plant, 2019 a fost un an de cotitură pentru că a însemnat anul repoziţionării în piaţă. Am investit în realizarea celor două cercetări de piaţă – calitative şi cantitative, în redesign corporate şi packaging pentru noua gamă FaceCare Cosmetic Plant. Suma investită – exceptând bugetul de comunicare –  a fost de aproximativ 100.000 de euro.” O altă investiţie majoră a fost lansarea noii game de produse cosmetice FaceCare, ce a avut loc în noiembrie 2019.

La nivel naţional, produsele Cosmetic Plant sunt prezente în reţelele Auchan, Carrefour, Cora, dm Drogerie Markt, Mega Image, Far­macia Tei, în Plafar şi alte magazine naturiste din ţară, precum şi în diverse farmacii inde­pen­dente. Produsele pot fi achiziţionate şi online, direct de pe site-ul companiei.

Susana Laszlo spune că în această perioadă, aşa cum era de aşteptat, vânzările în online au crescut. Comparativ cu media lunară a perioadei anterioare pandemiei, vânzările au crescut de circa patru ori, ponderea cea mai mare în coşul de consum având-o produsele pentru îngrijirea tenului (55%), urmate de cele pentru corp (25%), îngrijirea părului (12%) şi cele pentru protecţie solară (8%). 

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments