19.7 C
Cluj-Napoca
sâmbătă, mai 18, 2024
Google search engine
AcasăAFACERI LA ÎNCEPUTBerăria artizanală ''Bere a la Cluj'' a ajuns la vânzări de peste...

Berăria artizanală ”Bere a la Cluj” a ajuns la vânzări de peste jumătate de milion de lei în 2019

Antreprenorul clujean Ferencz Vigh a descoperit gustul in­tens şi aroma berii artizanale în 2016, atunci când un prieten i-a dat să încerce o ”altfel de bere”. Aşa se face că un an mai târziu, după calcule şi testări, împreună cu doi prie­teni, a pus bazele ”Bere a la Cluj”, un brand de be­re artizanală născut şi produs la Cluj-Napoca, potrivit Ziarului Financiar.

Prima serie de beri artizanale gândită de cei trei antreprenori a fost produsă într-o fa­brică din Ungaria, în iunie 2017. La începutul anu­lui 2018, producţia a fost mutată în pro­pria unitate din Cluj-Napoca, de unde pot ieşi lunar 3.800 de litri de bere.

”Investiţia de până acum a fost de 200.000 de euro, iar anul trecut veniturile ne­te obţinute au fost de 572.000 de lei (120.000 euro), o creştere de peste 35% faţă de anul anterior. Am mers iniţial cu berea către HoReCa, iar anul trecut ne doream să intrăm în supermarketuri, dar aveam cerere mare de la HoReCa şi magazinele specia­lizate şi am hotărât să satisfacem cererea”, povesteşte Ferencz Vigh, adminis­trator şi fondator al Bere a la Cluj, citat de ZF.

Bere a la Cluj are o gamă principală de produse ce constă în stiluri tradiţionale, englezeşti, iar tema brandului reinterpre­tea­ză anumite elemente cosmice, numele berilor fiind inspirate de cosmos. Spre exemplu, în porto­foliul companiei se găsesc beri precum Phaza Lunii, Cosmo Băut sau Pitica Roşie.

O bere artizanală costă în medie 12 lei, iar be­rile ce ies pe porţile fabricii din Cluj-Napoca sunt comercializate în special în 20 de locaţii din Cluj, dar şi în Târgu-Mureş şi Baia Mare, iar an­treprenorii îşi doresc să intre şi într-o locaţie din Oradea. Anul trecut, Bere a la Cluj a participat şi la festivalul Electric Castle,

De altfel, în viitor fondatorii Bere a la Cluj se gândesc să mărească şi capacitatea de producţie şi să intre şi în supermarketuri. La în­ce­putul lui 2020, antreprenorii aveau pre­vă­zu­tă o astfel de investiţie în planul de business, însă pandemia de COVID-19 i-a determinat să oprească extinderea, cel puţin temporar.

Ferencz Vigh spune că în ianuarie şi fe­brua­rie vânzările companiei au în­re­gistrat o creştere de peste 50% fa­ţă de anul trecut, iar în mar­tie, odată cu apariţia co­rona­vi­ru­sului, şi-au mutat pro­du­se­le în două magazine online şi, tot­odată, au dezvol­tat o mică re­ţea online cu o firmă de distri­bu­ţie din Cluj.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments