Antreprenorul clujean Ferencz Vigh a descoperit gustul intens şi aroma berii artizanale în 2016, atunci când un prieten i-a dat să încerce o ”altfel de bere”. Aşa se face că un an mai târziu, după calcule şi testări, împreună cu doi prieteni, a pus bazele ”Bere a la Cluj”, un brand de bere artizanală născut şi produs la Cluj-Napoca, potrivit Ziarului Financiar.
Prima serie de beri artizanale gândită de cei trei antreprenori a fost produsă într-o fabrică din Ungaria, în iunie 2017. La începutul anului 2018, producţia a fost mutată în propria unitate din Cluj-Napoca, de unde pot ieşi lunar 3.800 de litri de bere.
”Investiţia de până acum a fost de 200.000 de euro, iar anul trecut veniturile nete obţinute au fost de 572.000 de lei (120.000 euro), o creştere de peste 35% faţă de anul anterior. Am mers iniţial cu berea către HoReCa, iar anul trecut ne doream să intrăm în supermarketuri, dar aveam cerere mare de la HoReCa şi magazinele specializate şi am hotărât să satisfacem cererea”, povesteşte Ferencz Vigh, administrator şi fondator al Bere a la Cluj, citat de ZF.
Bere a la Cluj are o gamă principală de produse ce constă în stiluri tradiţionale, englezeşti, iar tema brandului reinterpretează anumite elemente cosmice, numele berilor fiind inspirate de cosmos. Spre exemplu, în portofoliul companiei se găsesc beri precum Phaza Lunii, Cosmo Băut sau Pitica Roşie.
O bere artizanală costă în medie 12 lei, iar berile ce ies pe porţile fabricii din Cluj-Napoca sunt comercializate în special în 20 de locaţii din Cluj, dar şi în Târgu-Mureş şi Baia Mare, iar antreprenorii îşi doresc să intre şi într-o locaţie din Oradea. Anul trecut, Bere a la Cluj a participat şi la festivalul Electric Castle,
De altfel, în viitor fondatorii Bere a la Cluj se gândesc să mărească şi capacitatea de producţie şi să intre şi în supermarketuri. La începutul lui 2020, antreprenorii aveau prevăzută o astfel de investiţie în planul de business, însă pandemia de COVID-19 i-a determinat să oprească extinderea, cel puţin temporar.
Ferencz Vigh spune că în ianuarie şi februarie vânzările companiei au înregistrat o creştere de peste 50% faţă de anul trecut, iar în martie, odată cu apariţia coronavirusului, şi-au mutat produsele în două magazine online şi, totodată, au dezvoltat o mică reţea online cu o firmă de distribuţie din Cluj.