web analytics
Sunteți aici

Berăria artizanală ”Bere a la Cluj” a ajuns la vânzări de peste jumătate de milion de lei în 2019

Antreprenorul clujean Ferencz Vigh a descoperit gustul in­tens şi aroma berii artizanale în 2016, atunci când un prieten i-a dat să încerce o ”altfel de bere”. Aşa se face că un an mai târziu, după calcule şi testări, împreună cu doi prie­teni, a pus bazele ”Bere a la Cluj”, un brand de be­re artizanală născut şi produs la Cluj-Napoca, potrivit Ziarului Financiar.

Prima serie de beri artizanale gândită de cei trei antreprenori a fost produsă într-o fa­brică din Ungaria, în iunie 2017. La începutul anu­lui 2018, producţia a fost mutată în pro­pria unitate din Cluj-Napoca, de unde pot ieşi lunar 3.800 de litri de bere.

”Investiţia de până acum a fost de 200.000 de euro, iar anul trecut veniturile ne­te obţinute au fost de 572.000 de lei (120.000 euro), o creştere de peste 35% faţă de anul anterior. Am mers iniţial cu berea către HoReCa, iar anul trecut ne doream să intrăm în supermarketuri, dar aveam cerere mare de la HoReCa şi magazinele specia­lizate şi am hotărât să satisfacem cererea”, povesteşte Ferencz Vigh, adminis­trator şi fondator al Bere a la Cluj, citat de ZF.

Bere a la Cluj are o gamă principală de produse ce constă în stiluri tradiţionale, englezeşti, iar tema brandului reinterpre­tea­ză anumite elemente cosmice, numele berilor fiind inspirate de cosmos. Spre exemplu, în porto­foliul companiei se găsesc beri precum Phaza Lunii, Cosmo Băut sau Pitica Roşie.

O bere artizanală costă în medie 12 lei, iar be­rile ce ies pe porţile fabricii din Cluj-Napoca sunt comercializate în special în 20 de locaţii din Cluj, dar şi în Târgu-Mureş şi Baia Mare, iar an­treprenorii îşi doresc să intre şi într-o locaţie din Oradea. Anul trecut, Bere a la Cluj a participat şi la festivalul Electric Castle,

De altfel, în viitor fondatorii Bere a la Cluj se gândesc să mărească şi capacitatea de producţie şi să intre şi în supermarketuri. La în­ce­putul lui 2020, antreprenorii aveau pre­vă­zu­tă o astfel de investiţie în planul de business, însă pandemia de COVID-19 i-a determinat să oprească extinderea, cel puţin temporar.

Ferencz Vigh spune că în ianuarie şi fe­brua­rie vânzările companiei au în­re­gistrat o creştere de peste 50% fa­ţă de anul trecut, iar în mar­tie, odată cu apariţia co­rona­vi­ru­sului, şi-au mutat pro­du­se­le în două magazine online şi, tot­odată, au dezvol­tat o mică re­ţea online cu o firmă de distri­bu­ţie din Cluj.

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW