Future WorkForce, un start-up din Cluj fondat de un grup de foşti coporatişti cu experienţă în IT, care instalează roboţi software UiPath în companii, a dezvoltat un robot software care procesează cererile de amânare a ratelor pentru creditele bancare.
”O astfel de cerere este procesată în câteva secunde, în timp ce un angajat al băncii care analizează un astfel de set de documente poate consuma până la 20 de minute pentru a identifica toate detaliile necesare pentru evaluarea corectă şi aprobarea amânării de plată. Aşa cum ne-am aşteptat, clienţii băncilor au depus peste o sută de mii de astfel de cereri, ceea ce a generat un volum de lucru de 50 de ori mai mare pentru persoanele din back-office. Soluţia noastră le poate degreva de orele suplimentare alocate pentru acest proces, însă ea poate fi folosită pe termen lung pentru că poate fi extinsă cu usurinţă şi către alte procese”, explică Mihaela Moisa, cofondator Future WorkForce.
Concret, robotul poate procesa până la 240 de cereri pe oră pe care le preia de pe toate canalele digitale ale unei bănci, după care validează cererea în sistemele băncii. În urma primirii aprobării finale din partea angajaţilor din back-office, robotul va furniza un răspuns automat clientului în maximum trei zile de la depunerea solicitării. În plus, deoarece cererile depuse pot fi pentru mai multe tipuri de credite bancare, aplicaţia poate face diferenţierea între acestea şi le redirecţionează către canalele corespunzătoare pentru a fi procesate.
”Atât timp căt băncile vor implementa cu ajutorul tehnologiei o soluţie de colectare şi procesare a solicitărilor ce se poate modela şi pe alte procese, vor deschide uşile şi spre alte oportunităţi precum actualizarea de date la distanţă, implementarea planurilor de rambursare la expirarea termenului de amânare, preluarea şi procesarea refuzurilor la plată pentru tranzacţii online cu cardul”, adaugă oficialul Future WorkForce.
Robotul Future WorkForce a fost integrat deja în două dintre băncile care se află în portofoliul startup-ului de tehnologie. În portofoliul Future WorkForce sunt disponibili roboţi care automatizează şi alte procese din zona de resurse umane. Printre acestea se numără o soluţie care face preselecţia CV-urilor candidaţilor cu profil de LinkedIn pe baza unor cerinţe predefinite ale postului şi o alta care operează modificări ale contractelor de muncă din cadrul Registrului General de Evidenţă a Salariaţilor. Printre cei peste 25 de clienţi ai companiei se numără cele mai importante bănci din România, companii de asigurări, respectiv telecom.