-7.3 C
Cluj-Napoca
joi, februarie 13, 2025
Google search engine
AcasăAFACERI LA ÎNCEPUTFamilia Feneşan din Cluj a investit 100.000 de euro în dezvoltarea brandului...

Familia Feneşan din Cluj a investit 100.000 de euro în dezvoltarea brandului de suc Savori Ardeleneşti

Familia Feneşan, antreprenori cu experienţă în comerţul alimentar, au pus bazele unei afaceri în producţie, stimulaţi de programul guvernamental Start-Up Nation, ediţia 2017. Astfel, cu fondurile obţinute şi propriile economii, care au însemnat o investiţie totală de 100.000 de euro, au ridicat o făbricuţă de circa 200 mp în localitatea Corneşti, aproape de Cheile Turzii, unde produc suc de mere 100% natural, potrivit Ziarului Financiar.

Businessul Savori Ardeleneşti s-a născut din dorinţa de a face producţie, dar nu oricum, ci 100% românească, de la mate­ria primă folosită până la ieşi­rea pe poarta fabricii a produsului finit şi vân­zarea lui în magazine locale. Totodată, a fost şi un imbold pentru Anca Dumitriţă-Feneşan şi soţul său să dea viaţa de la oraş pe cea de la ţară şi să crească o afacere, ale cărei venituri au ajuns în 2019, după aproape doi ani de activitate, la 30.000 de euro.

”Am pornit afacerea în 2017 prin pro­gramul Start-Up Nation. Ne-am gândit mult la acest business, ne-am dorit să creăm pro­duse savuroase, în spirit local, cu suflet şi pen­tru suflet. Ideea i-a venit soţului meu, care voia să facem producţie 100% româ­neas­că. Eu nu am crezut la început în această idee, pentru că nu aveam experienţa de pro­duc­ţie, dar acum văd că lucrurile prind con­tur”, a spus Anca Dumitriţă-Feneşan, citată de ZF.

Produsul de bază al companiei a fost sucul natural de mere, produs chiar în propria fabrică din localitatea Corneşti, cu materie primă achiziţionată de la ferme din judeţul Cluj, din Reghin şi din Bistriţa.

”Fondrile primite de la stat au fost de 43.000 de euro, dar investiţia totală a fost de 100.000 de euro, însă aveam deja terenul pe care e ridicată hala de producţie.”, a mai spus antreprenoarea.

Zilnic, compania poate să proceseze 1.000 de kilograme de mere, iar producţia se întinde pe parcursul unui an întreg, de­oarece antreprenorii nu dispun de o capa­citate mare de stocare. Echipa din spatele sucurilor este o mână de oameni, mai exact, patru persoane.

”În faţa fabricii avem magazinul de desfacere, iar pe rafturi se găsesc şi produse de la producători locali, produse naturale, produse apicole, uleiuri sau fructe deshi­dratate, direcţii pe care ne dorim să mergem şi noi în viitor. Ne-am dorit, încă de la înce­put, să fim o mică cooperativă de producători locali”, spune Anca Dumitriţă-Feneşan.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments