Brandul Moldovan-Carmangeria Sânnicoară, operat de compania Cosm Fan Carmangerie, pusă pe picioare de familia Moldovan din judeţul Cluj în anul 1994, s-a adaptat la cerinţele pieţei şi a redirecţionat volumele destinate iniţial sectorului HoReCa către clienţii persoane fizice, prin serviciu de livrări la domiciliu.
”A existat o scădere de 100% a vânzărilor în HoReCa şi în zona de catering, în prima parte a lunii martie, care s-a compensat mai apoi cu o creştere. Deocamdată lucrăm la capacitate obişnuită şi ne descurcăm. Din a doua jumătate a lunii martie ne-am adaptat pieţei şi am început serviciul de livrări la domiciliu, care să ne permită să fim aproape de consumator la fel ca înainte”, a spus Cosmin Moldovan, director general al brandului Moldovan-Carmangeria Sânnicoară, citat de Ziarul Financiar.
Acesta susţine că a început implementarea măsurilor de protecţie faţă de noul coronavirus la începutul lunii martie, atât în magazine, cât şi în unităţile de producţie, astfel încât activitatea să continue în parametri normali. De asemenea, el a afirmat că a instruit toţi angajaţii cu privire la necesitatea asigurării unei igiene personale riguroase, purtarea de măşti şi mănuşi de protecţie şi dezinfectarea mâinilor.
”În urma decretării stării de urgenţă şi a ordonanţelor militare ulterioare, am alocat bugete suplimentare pentru asigurarea echipamentelor de protecţie şi a dezinfectanţilor necesari. În unităţile de producţie pe care le avem am implementat proceduri adiacente privind igienizarea tuturor utilajelor şi spaţiilor. Totodată, am reorganizat turele de personal astfel încât să existe un interval de minimum o oră între echipe pentru evitarea contactului între schimburi şi efectuarea completă a dezinfectării”, a adăugat antreprenorul.
Businessul Cosm Fan Carmangerie, cu activităţi în fabricarea produselor din carne, este deţinut de Cosmin Moldovan şi tatăl său Ştefan Moldovan. Ei deţin şi compania Agro Cosm Fan, cu activităţi în creşterea bovinelor şi afaceri de 4,4 mil. euro în 2019.
Agro Cosm Fan are o fermă în localitatea Mociu (judeţul Cluj), ce se întinde pe o suprafaţă de 2,1 hectare de pământ şi cuprinde o clădire administrativă, o moară, două silozuri pentru furaje, trei grajduri, bazine de colectare şi stocare dejecţii, o lăptărie şi o secţie de prelucrarea laptelui. Totodată, are o suprafaţă cultivată cu cereale de 130 de hectare şi 60 hectare pajişti, în judeţul Cluj, în arendă. În fermă lucrează 13 persoane, iar efectivul de bovine este de 300 de capete.
”Ferma noastră de la Mociu asigură materia primă exclusiv pentru Atelierul de lapte, făbricuţa de brânzeturi pe care am inaugurat-o în septembrie. În ceea ce priveşte carcasele de vită, avem materie primă de pe piaţa internă. Noi ne-am dorit întotdeauna să folosim produsele locale şi chiar şi în momentele actuale, de pandemie, căutăm să avem materie primă românească”, a explicat Cosmin Moldovan.
”Am observat reorientarea clienţilor către magazinele noastre de cartier, aproape de casă, cele din zonele centrale sau de birouri înregistrând scăderi, în special pe zona de bistro, unde se mai livrează doar la pachet. Frecvenţa de cumpărare a scăzut cu aproximativ 30%, iar valoarea medie de bon scăzut cu 50%, înregistrând creşteri de vânzări în special pentru produsele de bază. Carnea reprezintă, totuşi, un aliment de bază şi nu anticipăm o evoluţie negativă a pieţei, în cel mai pesimist caz poate fi o scădere de 20%, dar putem să ne gândim şi la o posibilă creştere de până la 15%”, a precizat antreprenorul.