Laboratoarele Fares Bio Vital, o afacere deţinută de antreprenori români, şi-a bugetat pentru acest an un program de investiţii de aproximativ 1,2 mil. euro pentru achiziţionarea unor echipamente şi instalaţii de producţie, dar şi pentru construcţia unor noi spaţii de producţie, potrivit Ziarului Financiar.
Fares a investit anul trecut aproximativ 1 mil. euro în reînnoirea parcului auto, în achiziţia de utilaje agricole şi în extinderea culturilor proprii de plante medicinale, modernizare şi echiparea spaţiilor productive. Pentru anul în curs Fares are în plan dezvoltarea pieţei externe, întărirea imaginii pe piaţa internă, extinderea prezenţei pe segmente noi HoReCa, dar şi dezvoltarea de game noi de produse.
Fares produce şi comercializează ceaiuri, uleiuri, siropuri, pulberi din plante, creme, capsule sau comprimate, aflându-se pe primul loc în rândul brandurilor de pe piaţa locală a ceaiurilor, un teren pe care concurează atât cu mărci autohtone precum Plafar, cât şi cu branduri ale unor giganţi precum Unilever. Produsele sub brandul Fares, făcute la Orăştie, ajung în mai multe ţări în afară de România, printre care Ungaria, Italia, Spania, Marea Britanie, Malta, Cipru, Grecia, Norvegia şi Belgia. Şi în prezent, plantele din care sunt făcute produsele Fares sunt cultivate pe câteva zeci de hectare de lângă Orăştie, locul în care a fost fondat businessul. Compania estimează pentru 2020 un profit net de 11 mil. lei (2,3 mil. euro) şi o cifră de afaceri de 92 mil. lei (19,3 mil. euro), în creştere cu aproximativ 12% faţă de anul trecut.
Producătorul de ceaiuri din Orăştie a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 81,9 mil. lei (17,2 mil. euro), în creştere cu 12% faţă de anul anterior. Compania avea la începutul acestui an 375 de angajaţi, în condiţiile în care anul trecut au fost recrutaţi 88 de oameni. Fares are disponibile pentru 2020 încă 55 de locuri de muncă, pentru reprezentanţi medicali, specialişti în marketing, operatori sau analişti calitate.