Lanţul de cafenele Meron, fondat de antreprenorul Bogdan Ciocian în Cluj-Napoca, estimează pentru 2020 o cifră de afaceri de 4 milioane euro, cu 60% peste nivelul din 2019, pe baza planurilor de extindere atât la nivel naţional, cât şi internaţional.
Astfel, pe parcursul anului 2020, brandul îşi propune să deschidă 8 noi locaţii în ţară, în Târgu-Mureş, Cluj-Napoca, Braşov, Bistriţa, Bucureşti şi Sibiu, prima din acest an fiind la Târgu Mureş. Afacerea şi-a dublat valoarea în ultimii doi ani, de la 1,2 milioane euro, cifră de afaceri înregistrată în 2018, la 2,5 milioane euro, la sfârşitul anului trecut. În 2019, Meron a inaugurat propria prăjitorie de cafea în Cluj-Napoca, în urma unei investiţii de 500.000 euro, precum şi cafenele în Oradea, Cluj-Napoca şi Zalău.
”Dorim să aducem o schimbare de percepţie asupra rutinei în care se bea cafeaua. Ne bucurăm să vedem că misiunea pe care ne-am asumat-o acum 5 ani, aceea de a promova cafeaua de specialitate dă roade. Vom continua să investim în cafeaua de calitate procurată direct de la producători şi prăjită în prăjitoria Meron”, a declarat Bogdan Ciocian, Founder& CEO Meron.
Firma are o echipă de aproximativ 100 de angajaţi şi 80.000 de clienţi lunar, vizând extinderea la 30 de locaţii în următorii 5 ani, inclusiv în alte ţări. În prezent, lanţul de coffeshop-uri Meron numără 12 locaţii, 7 în Cluj-Napoca, una în Zalău, una în Bucureşti, una în Satu-Mare, două în Oradea. Valoarea unei investiţii într-o nouă locaţie se situează în jurul sumei de 100.000 de euro.