Producătorul de vinuri Villa Vinèa, din judeţul Mureş, şi-a bugetat pentru acest an o creştere a cifrei de afaceri de 20-25%, similară celei din 2019, potrivit Ziarului Financiar. Astfel, compania se va apropia ca business de pragul de 1 milion de euro (aproximativ 5 mil. lei), prag bugetat a fi atins în 2021.
Compania a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de peste 3 mil. lei, cu aproximativ 23% mai mare comparativ cu anul precedent. Avansul este de două ori mai puternic pe segmentul de top al producătorului, Selection, unde se găsesc vinuri precum Villa Vinèea – Diamant, cupaj de Fetească Albă şi Fetească Regală, spumantul Cuvée Celest, realizat după metoda tradiţională, şi Rubin, cupaj din Merlot, Zweigelt şi Fetească Neagră.
”Anul 2019 a fost bun din punct de vedere financiar pentru noi întrucât s-au simţit roadele muncii celor mai recenţi ani. Villa Vinèa este o afacere locală, aflată în faza de dezvoltare, aşa că o mare parte din veniturile noastre sunt direcţionate spre investiţii în tehnologie şi echipamente, susţinerea dezvoltării resurselor umane şi comunicarea brandului. Prioritatea noastră pentru 2020 este să creştem eficienţa cramei şi calitatea vinurilor, menţinând producţia la cote similare”, declară Mircea Matei, directorul general al Villa Vinèa, citat de ZF.
Crama Villa Vinèa a fost fondată în 2004, în Valea Târnavelor, de către Heiner Obberauch, proprietarul producătorului şi distribuitorului de echipamente sportive Salewa Group. Crama din zona Podişului Târnavelor are o suprafaţă de 70 de hectare cultivate cu viţă de vie. Aici sunt plantate 12 soiuri locale şi internaţionale de struguri precum Fetească Regală, Sauvignon Blanc, Riesling Rihn, Muscat Ottonel, Fetească Albă sau Gewurztraminer.
Povestea Villa Vinèa a început în 2001, când antreprenorul Heiner Oberrauch, în una dintre călătoriile de afaceri din Târgu-Mureş, a descoperit la Mica, în inima Transilvaniei, pe Valea Târnavei Mici, aceste coline. Producţia anuală Villa Vinèea este de aproximativ 250,000 de litri. Din acest volum, 60% sunt vinuri albe, liniştite, 3%, dar cu o puternică tendinţă ascendentă sunt cele spumante, rozeurile ajung până la 7% din producţia totală, iar restul, de aproximativ 30%, sunt vinuri roşii.
”Circa 50% din vânzările de vin îmbuteliat, aferente anului 2019, au venit din segmentul HoReCa, aproximativ 25% de segmentul de retail modern şi 20% de magazinele proprii. Cea mai spectaculoasă creştere procentuală, însă, a fost a turismului oenologic, unde încasările au fost cu 75% mai mari, iar numărul vizitatorilor s-a triplat faţă de 2018, ajungând la aproximativ 1.500”, a mai spus Mircea Matei.