Clujeanul Bogdan Pandea s-a pregătit în facultate să devină contabil, însă un curs de antreprenoriat pentru tineri i-a schimbat traseul profesional, iar în 2014 a pornit de la zero la Cluj-Napoca dezvoltarea unui lanţ de cafenele sub brandul Captain Bean, potrivit Ziarul Financiar. Şase ani mai târziu spune că dacă ar fi să o ia de la capăt ar urma exact acelaşi traseu.
”Povestea Captain Bean a început în 2012, la primul meu training de antreprenoriat. M-am dus acolo cu ideea că o să fiu contabil şi văzând ce fac antreprenorii mi-am dat seama că nu e chiar pentru mine contabilitatea. Am primit provocarea să spun o idee de afacere, am spus că aş crea o cafenea pe roţi şi am primit un feedback foarte bun. Mai mult de un an şi jumătate am gândit businessul, m-am focusat pe calcule, m-am ţinut de facultate, apoi am deschis prima locaţie împreună cu doi colegi. Am avut doi angajaţi extraordinari. În fiecare an am reuşit să dechidem o nouă locaţie, brandul a crescut organic”, descrie Bogdan Pandea modul în care a creat şi dezvoltat Captain Bean.
După etapa de început în care ”a pedalat” pe roţi cu o cafenea, Bogdan Pandea a deschis prima unitate în magazinul Central din Cluj-Napoca, strămoşul mallurilor din oraşul din inima Transilvaniei.
”Investiţia iniţială a fost de 7.000 de euro, m-au sprijinit părinţii cu jumătate din investiţie, iar jumătate din bani i-am pus eu din economiile strânse. Am lucrat un an şi în Statele Unite înainte de a deschide cafeneaua”, a mai spus Bogdan Pandea.
Brandul de cafenele dezvoltat de Bogdan a ajuns în prezent la opt locaţii proprii în Cluj-Napoca, o unitate în franciză şi planuri ambiţioase de extindere. În 2019, cifra de afaceri a Captain Bean a ajuns la 250.000 de euro.
Taxa de franciză pentru Captain Bean este de 5.000 de euro, sumă care include training, sprijin, design, tot know-how-ul echipei de dezvoltare, iar echipamentele sunt achiziţionate de francizori.
”Prima franciză am deschis-o alături de doi tineri în Cluj. Sunt tineri, au energie, ne dau mereu feedback, creştem împreună. Pentru noi este important să ajungem la zece francize deschise anul acesta, este o masă critică pentru a putea valida conceptul. Reuşita locaţiei depinde însă în mare măsură de antreprenorul care ia franciza”, spune Bogdan Pandea.
El arată că fiecare unitate are propriii ei indicatori financiari şi fiecare urmăreşte să fie profit. O cafea espresso la Captain Bean costă 4 lei, iar un flat-white, cel mai vândut produs, costă 9 lei. Captain Bean vinde şi produse complementare pe lângă cafea, sandvişuri, gustări, iar echipa companiei numără 14 barista şi 4 tineri care se ocupă de dezvoltarea brandului.