Compania Mirdatod Prod, care deţine brandul Telemea de Ibăneşti, din judeţul Mureş, controlat de fraţii Mircea şi David Todoran, dă drumul la producţie în noua fabrică construită în Reghin, cu 7 mil. euro, începând din luna mai şi se aşteaptă la o creştere de 30% a volumului de vânzări în 2020, potrivit Ziarului Financiar.
”România este o piaţă prosperă. Consumatorii au început să înţeleagă că este important să mănânci produse sănătoase, chiar dacă sunt mai scumpe. Creşterea cererii a fost principalul motiv pentru care am mărit capacitatea de producţie. (…) În trei luni deschidem fabrica de la Reghin. Triplăm capacitatea de producţie şi ne aşteptăm la o creştere de 30% a volumului de vânzări în 2020”, a declarat Mircea Todoran, citat de ZF.
În prezent, compania procesează zilnic 50.000 de litri de lapte în fabrica din Valea Gurghiului, judeţul Mureş. Capacitatea de procesare a noii fabrici va fi de 150.000 de litri de lapte pe zi. Fraţii Todoran au propriile ferme de bovine de lapte, dar colectează lapte şi de la alţi producători locali. Pentru a creşte volumul de lapte procesat, ei îşi propun să crească efectivele din fermele proprii, dar şi numărul producătorilor cu care colaborează.
Compania Mirdatod Prod, înfiinţată în 1994 ca o afacere de familie şi administrată încă de la început de fraţii Todoran, produce acum peste 40 de sortimente de lactate, precum caşcaval, telemea, brânză de burduf, urdă, smântână, brânză de vaci, brânză topită, rulade afumate cu condimente, rulade cu urdă şi mărar şi unt. Telemeaua de Ibăneşti este recunoscută ca produs tradiţional românesc, în Uniunea Europeană, prin Denumire de Origine Protejată (DOP) va extinde gama de produse.
”Ne dorim să extindem gama de produse şi vom face iaurturi, dar şi alte specialităţi din lapte. Vrem să facem produse 100% româneşti, din lapte produs în România. Pe gândirea asta am crescut, iar în fiecare an am avut creşteri de 15-30% ale vânzărilor. În 2019, am avut o cifră de afaceri de 9 milioane de euro”, a mai spus Mircea Tudoran.
Compania are 150 de angajaţi, însă antreprenorul spune că ar mai avea nevoie de forţă de muncă, dar este dificil să găsească, motiv pentru care o bună parte din activităţi au fost automatizate. Produsele sunt comercializate prin parteneri din sectorul HoReCa, în restaurante, hoteluri, băcănii sau magazine de cartier din judeţele Harghita, Cluj şi Sibiu, din vecinătatea actualei fabricii de producţie. Totodată, la nivel naţional, compania vinde în reţelele de magazine Auchan, Mega Image, Penny Market, Selgros, Cora şi Profi. Anul trecut, produsele Telemea de Ibăneşti au plecat spre ţări ca Anglia, Germania sau Italia.
Sursa Foto: Facebook Telemea de Ibăneşti