Businessul Luthelo a apărut în urmă cu nouă ani, dintr-o nevoie, spune Loredana Kaschovits, fondatoarea acestuia. La un an de la naşterea iului său, a aflat că acesta are dermatită atopică şi a încercat diverse soluţii recomandate de medici pentru a-l trata, însă cosmeticele din comerţ păreau să nu dea niciun rezultat pozitiv, scrie Ziarul Financiar.
Astfel, a hotărât că e mai bine să facă chiar ea cosmetice din ingrediente naturale, bizuindu-se pe experienţa sa de asistentă medicală. A început cu un detergent natural pentru aşternuturi şi haine, apoi a făcut un săpun hidratant şi încet-încet a dezvoltat în jurul nevoilor familiei o gamă întreagă de produse, cum ar fi uleiuri de corp, deodorante sau creme de faţă.
”Am început în iulie 2011 cu 48 de lei, alocaţia fiului meu. Apoi a fost o perioadă de învăţare, de testare a pieţei şi de câştigare a experienţei. Pot spune că m-am gândit la Luthelo ca la o afacere abia după ce m-am mutat în Sibiu în 2013. Creşterea de la un an la altul a fost spectaculoasă, mai ales datorită faptului că am lucrat până anul trecut singură. Încasările în 2019 au fost de aproximativ 60.000 de euro, povesteşte Loredana Kaschovits, fondatoarea Luthelo.
Ea îşi aminteşte că atunci când a pus bazele businessului, nici nu ştia că vrea să devină antreprenoare sau care este definiţia acestui cuvânt, însă nevoia a învăţat-o să devină antrepenoare. Primii clienţi ai produselor Luthelo au apărut după ce oamenii care au citit pe blogul Loredanei Kaschovits despre ceea ce făcea şi cum l-a ajutat pe fiul său. Aşadar, în special mamele ale căror copii aveau dermatită, au comandat produsele pentru a le testa.
Acum, antreprenoarea spune că cererea pieţei este mult mai mare decât capacitatea de producţie, motiv pentru care din acest an mai are un ajutor, însă nu ia în calcul o expansiune, ci vrea în continuare o creştere firească, naturală şi organică.
”Am propriul meu atelier de producţie, un spaţiu de aproximativ 50 de metri pătraţi, certificat pentru producţia de cosmetice. E un loc în care abia aştept să ajung. (…) Toată povestea am numit-o Luthelo de la prima silabă a numelui meu şi a copiilor”, spune antreprenoarea.
Ea îşi pune amprenta în totalitate asupra săpunurilor şi cosmeticelor, începând de la selecţia ingredientelor până la gândirea reţetelor şi la alegerea numelor. Cosmeticele sunt realizate manual, din ingrediente naturale, presate la rece. În prezent, produsele sunt comercializate doar în magazinul virtual Luthelo.
Cele mai bine vândute produse sunt cele fără parfum adăugat, gândite să amelioreze simptomele dermatitei şi a problemelor de piele în general, explică antreprenoarea. Preţul unui săpun este în medie de 18-19 lei, iar al unei creme tip balsam de 49 de lei, potrivit datelor de pe site-ul companiei.
Sursa Foto: Facebook Luthelo