Producătorul de ferestre şi uşi din PVC şi aluminiu Optimedia din Oradea, deţinut de antreprenorii români Marius şi Simona Pantiş, a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 30 mil. euro, mai mult cu 23% faţă de anul anterior, generată atât de piaţa internă, dar mai ales de creşterea vânzărilor pe pieţele externe, scrie Ziarul Financiar.
Optimedia are peste 160 de clienţi şi parteneri de afaceri la export, în ţări precum Franţa, Italia, Belgia, Austria, Germania, Spania, Suedia, Norvegia, Irlanda, Japonia, Canada sau SUA, potrivit informaţiilor de pe site-ul Optimedia. Peste două treimi din producţia Optimedia merg la export.
”Este normal să ne dorim o creştere a afacerii şi în 2020, dar focusul nostru este pe creşterea şi întărirea relaţiilor de parteneriat cu dealerii noştri. În condiţiile în care piaţa se diversifică tot mai mult, în special în domeniul tâmplăriei de aluminiu, respectarea termenelor de producţie este o provocare tot mai mare, pentru că depindem şi noi de aprovizionarea profilelor şi accesoriilor speciale”, a declarat Marius Ioan Pantiş, general manager Optimedia, citat de ZF.
Printre furnizorii companiei din Oradea se află Veka, Profine, Saint-Gobain, Winkhaus, Maco, Alumil, Cortizo, Schuco şi Reyners. Produsele companiei nu sunt vândute direct clientului final, Optimedia colaborând cu diverşi parteneri, care asigură vânzarea finală şi montajul.
”Am observat în ultimul timp orientarea pieţei din PVC către «sudura invizibilă» a profilelor colorate, unde debavurarea (prelucrarea pieselor) nu mai este necesară. De aceea, dorim să ne reinventăm şi noi pe această piaţă, prin înlocuirea a două linii de sudură şi debavurare clasice, care nu sunt uzate din punct de vedere fizic, cu trei maşini de sudat cu <sudura invizibilă> în valoare de 1 milion de euro”, a mai spus Marius Ioan Pantiş.
Compania şi-a bugetat pentru acest an un program de investiţii de 3,5 mil. euro, din care 1,3 mil. euro vor merge într-o vopsitorie automată în câmp electrostatic pentru profilele de aluminiu, iar 1,2 mil. euro în extinderea halelor de producţie cu 4.000 mp. Compania deţine aproximativ 30.000 mp de hale de producţie, potrivit unor informaţii anterioare.
”Dinamica pe piaţa tâmplăriei din Europa este foarte mare şi datorită acestui fapt investim constant în tehnologii noi, dar şi în echipa noastră. Optimedia are acum un colectiv foarte stabil şi calificat de peste 500 de persoane”, a afirmat şeful Optimedia.
Compania Optimedia a fost înfiinţată în anul 1994, la Oradea, cu principal domeniu de activitate fabricarea articolelor din material plastic pentru construcţii. Dacă la început compania se ocupa doar de comercializarea produselor din tâmplărie PVC cu geam termoizolator, treptat Optimedia a trecut la producţia acestui tip de tâmplărie, dar şi a tâmplăriei din aluminiu. Acţionarii Optimedia sunt Marius Ioan Pantiş şi soţia acestuia, Otilia Simona Pantiş.