Grupul german Dräxlmaier are în plan construcţia primei fabrici de baterii pentru maşini electrice din România la Timişoara, potrivit documentelor publice.
Lisa Dräxlmaier Autopart România a solicitat Primăriei Timişoara acordul pentru realizarea unui Plan Urbanistic Zonal (PUZ) pentru extinderea zonei industriale din oraş. Compania deţine în Timişoara un teren de 130.000 mp pentru care are un plan de dezvoltare pe o perioadă de 15 ani.
”Scopul acestui plan este dezvoltarea în Timişoara a unui centru de cercetare-dezvoltare şi crearea primei fabrici de baterii auto din România. Fabrica va fi complet automatizată, cu tehnologie de ultimă generaţie”, se arată în document.
Complexul gândit de arhitecţii Dräxlmaier va cuprinde cinci clădiri de producţie concentrate în jurul unei clădiri-nucleu, care va fi una modernă, de birouri, cu spaţii sociale şi laboratoare de cercetare. Spaţiile de producţie vor avea o suprafaţă estimată de aproximativ 35.000 mp, în timp ce birourile vor avea o suprafaţă de 16.000 mp.
Dezvoltarea este concepută a fi realizată în două etape, prima între 2020 şi 2021, ce presupune construirea primei hale de producţie, cu o suprafaţă de 10.125 mp şi etapa a doua, între 2022 şi 2030, în care va fi construită clădirea-nucleu de 15.300 mp şi următoarele spaţii de producţie. Germanii deţin în România unităţi de producţie la Braşov (Codlea), Hunedoara, Piteşti, Satu Mare şi Timişoara.
Dräxlmaier produce în fabricile din România cablaje electrice, componente electrice şi electronice, cablaje de înaltă tensiune, interioare (cockpit), console centrale şi panouri de uşi. Germanii produc în fabricile locale sisteme electrice şi electronice, interioare de lux şi sisteme de bord pentru mărci premium din industria de profil, precum BMW, Jaguar, Mercedes-Benz sau Maserati.
Dräxlmaier a venit în România în anul 1992, la scurt timp după ce a deschis fabrici în Cehia şi Ungaria. După deschiderea uzinei din Piteşti (Lisa Dräxlmaier Autopart România), grupul german a început producţia şase ani mai târziu în Satu Mare şi Timişoara, în anul 2000 a urmat uzina din Braşov, iar în 2003 cea de la Hunedoara.