web analytics
Sunteți aici

Germanii de la Dräxlmaier construiesc o fabrică de baterii pentru maşini electrice la Timişoara

Grupul german Dräxlmaier are în plan construcţia primei fabrici de baterii pentru maşini electrice din România la Timişoara, potrivit docu­mentelor publice.

Lisa Dräxlmaier Auto­part Româ­nia a solicitat Pri­mă­riei Timi­şoara acordul pentru reali­zarea unui Plan Urbanistic Zonal (PUZ) pentru extin­de­rea zonei indus­triale din oraş. Com­pa­nia deţine în Timi­şoara un teren de 130.000 mp pen­tru care are un plan de dezvoltare pe o perioadă de 15 ani.

”Scopul acestui plan este dez­vol­tarea în Timişoara a unui centru de cer­cetare-dezvoltare şi crearea pri­mei fa­brici de baterii auto din Româ­nia. Fabrica va fi complet automatizată, cu tehnologie de ultimă generaţie”, se arată în document.

Complexul gândit de arhitecţii Dräxlmaier va cuprinde cinci clădiri de pro­ducţie concentrate în jurul unei clă­diri-nucleu, care va fi una modernă, de birouri, cu spaţii sociale şi labora­toare de cercetare. Spaţiile de produc­ţie vor avea o suprafaţă estimată de aproximativ 35.000 mp, în timp ce bi­rourile vor avea o suprafaţă de 16.000 mp.

Dezvoltarea este concepută a fi rea­li­zată în două etape, prima între 2020 şi 2021, ce presupune construirea pri­mei hale de producţie, cu o suprafaţă de 10.125 mp şi etapa a doua, între 2022 şi 2030, în care va fi construită clădirea-nucleu de 15.300 mp şi următoarele spaţii de producţie. Germanii deţin în România unităţi de producţie la Braşov (Codlea), Hune­doara, Piteşti, Satu Mare şi Timişoara.

Dräxlmaier produce în fabricile din România cablaje electrice, componente electrice şi electronice, cablaje de înaltă tensiune, interioare (cockpit), console centrale şi panouri de uşi. Germanii produc în fabricile locale sisteme electrice şi electronice, interioare de lux şi sisteme de bord pentru mărci pre­mium din industria de profil, precum BMW, Jaguar, Mercedes-Benz sau Maserati.

Dräxlmaier a venit în România în anul 1992, la scurt timp după ce a des­chis fabrici în Cehia şi Ungaria. După deschiderea uzinei din Piteşti (Lisa Dräxlmaier Autopart România), gru­pul german a început producţia şase ani mai târziu în Satu Mare şi Timişoara, în anul 2000 a urmat uzina din Braşov, iar în 2003 cea de la Hunedoara.

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW