Laboratoarele Fares Bio Vital, o afacere deţinută de antreprenori români, estimează pentru 2020 un profit net de 11 mil. lei (2,3 mil. euro) şi o cifră de afaceri de 92 mil. lei (19,3 mil. euro), în creştere cu aproximativ 12% faţă de anul trecut, potrivit Ziarului Financiar. Producătorul de ceaiuri din Orăştie a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 81,9 mil. lei (17,2 mil. euro), în creştere cu 12% faţă de anul anterior.
”În estimările făcute am ţinut cont de stabilitatea pieţei interne de suplimente alimentare, diversificarea portofoliului de produse, extinderea pe piaţa externă şi de notorietatea brandului Fares pe piaţa românească. Printre proiectele finalizate anul trecut se află cel de creştere a eficienţei terapeutice a siropurilor medicinale, prin modificarea reţetei de fabricaţie şi a tehnologiei”, a declarat Nicoleta Dărămuş, directorul economic al companiei Laboratoarele Fares Bio Vital, citată de ZF.
Fares produce şi comercializează ceaiuri, uleiuri, siropuri, pulberi din plante, creme, capsule sau comprimate, aflându-se pe primul loc în rândul brandurilor de pe piaţa locală a ceaiurilor, un teren pe care concurează atât cu mărci autohtone precum Plafar, cât şi cu branduri ale unor giganţi precum Unilever.
Produsele sub brandul Fares, de la Orăştie, ajung în mai multe ţări în afară de România, printre care Ungaria, Italia, Spania, Marea Britanie, Malta, Cipru, Grecia, Norvegia sau Belgia. Şi în prezent, plantele din care sunt făcute produsele Fares sunt cultivate pe câteva zeci de hectare de lângă Orăştie, locul în care a fost fondat businessul.
Compania a ajuns la 375 de angajaţi, în condiţiile în care anul trecut au fost recrutaţi 88 de oameni. Fares are disponibile pentru acest an încă 55 de locuri de muncă, pentru reprezentanţi medicali, specialişti în marketing, operatori sau analişti calitate. Oficialii companiei au declarat că piaţa ceaiului a crescut anul trecut cu 4%, iar pentru 2020 se aşteaptă la o menţinere a nivelului actual al pieţei.
Anul trecut, Fares a investit aproximativ 1 mil. euro în reînnoirea parcului auto, în achiziţia de utilaje agricole şi în extinderea culturilor proprii de plante medicinale, modernizare şi echiparea spaţiilor productive. Pentru anul în curs, compania şi-a bugetat investiţii de aproximativ 1,2 mil. euro în echipamente şi instalaţii de producţie, dar şi în construcţia unor noi spaţii de producţie. Pentru 2020, Fares are în plan dezvoltarea pieţei externe, întărirea imaginii pe piaţa internă, extinderea prezenţei pe segmente noi HoReCa, dar şi dezvoltarea de game noi de produse.