Cramele Recaş, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de vinuri şi cel mai mare exportator din industrie, a realizat anul trecut la nivel de grup o cifră de afaceri de peste 49 mil. euro, în creştere cu 9% faţă de anul anterior, potrivit Ziarului Financiar.
Grupul Cramele Recaş este format din companiile: Cramele Recaş Prod, Cramele Recaş Vie (care se ocupă de administrarea plantaţiilor de vie, dar şi de administrarea parcului tehnic, cu utilajele şi maşinăriile aferente), Cramele Recaş SA (cu atribuţii în administrarea cramei, exportului şi a reţelei de magazine partenere), respectiv Cramele Recaş Group (companie care are drept scop principal serviciile de marketing şi de vânzare a produselor îmbuteliate de Cramele Recaş la nivel naţional). Cramele Recaş este un business prezent pe piaţa din România pe toate segmentele, de la entry la premium şi din retail în HoReCa. Producătorul de vin deţine în prezent 1.150 de hectare de viţă-de-vie, dintre care cea mai mare parte „acasă“, în judeţul Timiş, şi încă 35 de hectare în zona Miniş din Arad.
”Capacitatea de procesare şi depozitare a crescut în 2019 cu 3 milioane de litri, ceea ce a făcut ca în prezent compania să aibă o capacitate de procesare de 32 de milioane de litri pe an. În plus, capacitatea staţiei de epurare a fost dublată de la 300 la 600 de metri cubi pe zi. Suprafaţa pe care Cramele Recaş cultivă vie a crescut anul trecut cu 30 de hectare, noul lot aflându-se la Izvin, în judeţul Timiş. Pe lângă asta, încă 135 de hectare au intrat pe rod, iar compania a obţinut certificatul de producător vegan pentru toate vinurile din portofoliul intern şi extern”, a declarat Răzvan Jurca, marketing manager al Cramelor Recaş, citat de ZF.
Aproximativ jumătate din cantitatea de vin îmbuteliată este distribuită pe piaţa autohtonă, în timp ce diferenţa este exportată în Marea Britanie, Germania, SUA, Canada, Japonia, Coreea, Austria, Suedia. În 2019, compania a reuşit să intre cu produsele proprii pe pieţele exotice din Japonia, Coreea de Sud şi Malaiezia.
Anul trecut compania a produs 23 de milioane de litri de vin, 2019 fiind un an foarte bun pentru vin. Producătorul foloseşte 25 de soiuri de struguri, iar din ele se produc vinuri pentru cele 45 de mărci comerciale distribuite atât în ţară, cât şi în străinătate. Compania are în portofoliu branduri precum Schwaben Wein, Castel Huniade, Domeniile Recaş, Regno Recaş, Sole, Cuvee Überland şi Muse.
”Extinderea companiei şi îmbunătăţirea proceselor tehnologice de producere a vinului au fost preocupări constante pentru Cramele Recaş şi în 2019. Investiţiile din fonduri proprii făcute în 2019 s-au ridicat la 4 milioane de euro, de altfel o sumă investită constant în ultimii 10 ani. De la privatizarea companiei, în urmă cu mai bine de 20 de ani, şi până acum, numai în complexul de vinificaţie au fost făcute investiţii de aproximativ 30 de milioane de euro”, a mai spus Răzvan Jurca.
În prezent, Cramele Recaş se află în negocieri cu o firmă italiană pentru cumpărarea a 60 de ha de teren pe care urmează să cultive noi plantaţii viticole. Acestea se vor adăuga celor 1.150 de ha din podgoriile Recaş şi Miniş, situate în judeţele Timiş şi Arad, pe care compania îşi desfăşoară în prezent activitatea.
Grupul Cramele Recaş este controlat de mai mulţi antreprenori locali şi străini, respectiv de Philip şi Elvira Cox, Gabriel Iova şi Ioan Georgiu. Pe piaţa locală, la vârf Cramele Recaş se luptă cu alţi producători mari precum Jidvei sau Cotnari. În piaţă însă, în ultimii ani, au apărut câteva zeci de mici jucători care atacă segmentul premium.