Apemin Tuşnad a terminat anul 2019 cu o creştere de aproximativ 12% faţă de anul precedent, până la 64,3 mil. lei (peste 13 mil. euro), potrivit Ziarului Financiar. Pe piaţa de apă îmbuteliată, producătorul din localitatea Tuşnad Nou (jud. Harghita) concurează cu jucători precum Romaqua Group (Borsec), AQUA Carpatica, Bucovina, Perla Harghitei, Apemin Zizin.
”În 2019, a crescut şi volumul de vânzări, dar am avut şi o majorare de preţuri în primăvară. Pentru 2020 estimăm o creştere similară”, a spus Gyarfas Kurko, administrator şi acţionar al Apemin Tuşnad.
Compania a luat naştere în 1999 prin divizarea societăţii Perla Harghitei, care este la rândul ei unul dintre cei mai mari producători de apă minerală. În 1996, Perla Harghitei se privatizează prin MEBO (trecând din proprietatea statului în cea a salariaţilor), operaţiune la care participă familia Kurko, tată şi fiu. Gyarfas Kurko îl convinge trei ani mai târziu pe tatăl său Arpad să-i dea unul dintre centrele de producţie ale Perla Harghitei şi înfiinţează Apemin Tuşnad, potrivit ZF.