Georgiana Ciceo, la bază arhitect, şi-a urmat pasiunea pentru bijuterii, dar şi pentru meşteşuguri, şi a creat businessul Monom, prin care produce bijuterii contemporane, avangardiste sau inspirate din tradiţia românească. În 2016, şi-a pus la bătaie economiile de 2.000-3.000 de euro pentru a începe, iar ulterior şi-a făcut propriul atelier în Cluj-Napoca, l-a dotat cu echipamentele necesare, iar investiţia totală în business, de-a lungul celor trei ani de activitate, s-a ridicat la 100.000 de euro, scrie Ziarul Financiar.
”Natura profesiei mele este una liberală şi eram conştientă că, mai devreme sau mai târziu, urma să devin antreprenor. Nu mă aşteptam să fie într-ale bijuteriei, mă aşteptam să fie mai mult despre arhitectură, însă am învăţat să le combin. Nu am avut iniţial un plan de business, nu am făcut studii de piaţă, ştiam că piaţa locală e în dezvoltare, la fel şi interesul pentru produsele locale de design”, povesteşte Georgiana Ciceo.
Absolventă de Arhitectură, în ultimul an de stagiatură şi-a schimbat traiectoria profesională, devenind antreprenor. Pe atunci lucra la a doua ediţie a festivalului ZAIN, care iniţiază un dialog în jurul fenomenului de design românesc la Cluj.
Georgiana Ciceo îşi aminteşte că primii săi clienţi au venit din mediul online, după ce au văzut creaţiile sale pe reţelele de socializare, iar o bună parte din ei au revenit, în timp, cu comenzi. Compania are propriul atelier în Cluj-Napoca, unde realizează bijuterii din metale semipreţioase şi preţioase, materie primă ce vine în mare parte din afara ţării, de la furnizori din Austria şi Marea Britanie.
Preţul unei perechi de cercei, spre exemplu, porneşte de la 25 de euro, potrivit datelor de pe site-ul companiei. Un colier costă 90-100 de euro. Georgiana Ciceo spune că anul 2019 s-a încheiat cu venituri de aproximativ 30.000 euro, în creştere faţă de anul trecut.