web analytics
Sunteți aici

Teraplast Bistriţa a ajuns la afaceri de 719 mil. lei la nouă luni şi profit de 33 mil. lei

Grupul Teraplast (TRP), producător de materiale de construcţii, a obţinut în primele nouă luni ale anului venituri de 719 mil. lei, în creştere cu 22% faţă de rezultatul din aceeaşi perioadă a anului trecut şi un profit de 33,7 mil. lei, plus 51% faţă de ianuarie-septembrie 2018.

Totodată, EBITDA s-a majorat cu 29%, până la valoarea de 68 mil. lei, cea mai mare creştere a EBITDA fiind înregistrată de TeraPlast şi TeraPlast Recycling, cu un avans de aproape 50% faţă de primele nouă luni ale anului trecut, potrivit datelor din raportarea la nouă luni a companiei. Activele totale ale grupului se cifrau la 30 septembrie la 729 mil. lei, în creştere cu 13,5% faţă de finalul anului 2018, în timp ce datoriile totale erau de 458,4 mil. lei, plus 13,4%.

”Datorită dinamicii pieţei de construcţii şi a măsurilor de eficientizare operaţională, primele nouă luni ale anului sunt cele mai bune din istoria Grupului TeraPlast, atât din punct de vedere al profitabilităţii, cât şi al vânzărilor. Ne-am consolidat cotele de piaţă şi suntem pregătiţi să ne implicăm cu aceeaşi determinare în dezvoltarea proiectelor viitoare astfel încât să ne continuăm creşterea”, spune Ioana Birta, director financiar al Grupului TeraPlast.

Evoluţia pozitivă înregistrată de Teraplast vine preponderent din vânzarea de sisteme de canalizare, apă şi gaz pentru proiecte de infrastructură. Pentru sistemele din PVC pentru canalizare s-au înregistrat creşteri de peste 40% a vânzărilor, iar pentru cele din polietilenă de peste 80%. Linia de business TeraSteel România şi Serbia a înregistrat în primele nouă luni o creştere de 18% a cifrei de afaceri, până la 217 milioane de lei şi un avans de 30% a EBITDA, până la 25,18 miloane de lei.

”Marja EBITDA a TeraSteel, de 11,6%, este peste media industriei şi reflectă maturizarea businessului din Serbia, economiile de scară şi adaptarea foarte bună la piaţă din punct de vedere al aprovizionării”, spun reprezentanţii companiei. În ceea ce priveşte vânzările pe linia de business de ţiglă metalică – Wetterbest, acestea au înregistrat un avans de 22%, până la 202 milioane de lei, în timp ce EBITDA a crescut cu 10%, depăşind 13,5 milioane de lei.

”Rezultatele fabricii TeraGlass reflectă temporizarea unor proiecte rezidenţiale la care compania este furnizor, astfel încât vânzările companiei au fost direcţionate în special pe reţelele de DYI, lucru care a impactat şi marja”, precizează raportul companiei. Grupul continuă investiţia în noua unitate de producţie, finanţată parţial cu ajutor de stat, în urma căreia se aşteaptă la o îmbunătăţire a vânzărilor şi a profitabilităţii începând cu 2020. Pentru anul în curs, Teraplast estimează afaceri de peste 900 milioane de lei şi o EBITDA de peste 88 milioane de lei.

Compania cu o capitalizare de 370,5 mil. lei este controlată în proporţie de 46,8%  de omul de afaceri Dorel Goia, în timp ce fondul de investiţii cu sediul în Luxemburg KJK Balkan Holding are o participaţie de 10%.

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW