web analytics
Sunteți aici

eJobs: 8 din 10 români cred că IT-ul va fi cel mai căutat domeniu în viitor

Este cel mai căutat domeniu al momentului şi pare că acest lucru va rămâne valabil şi în următoarea perioadă, arată rezultatele celui mai recent studiu derulat de eJobs România şi biblioteca publică Bookster, care plasează IT-ul nu doar în topul preferinţelor actuale ale candidaţilor, dar şi în lista pentru următorii ani.

”Se vorbeşte la nivel internaţional despre inovaţie, despre a fi mereu cu un pas înaintea celorlalţi, despre a crea răspunsuri pentru nevoi care încă nu există şi aproape toate acestea au legătură cu IT-ul”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Clasamentul este completat de domeniul telecomunicaţiilor unde 27,4% dintre candidaţi cred că va fi unul dintre cele mai căutate domenii în viitor, marketingul (26,1%) şi ingineria (25,5%). La polul opus se află jurnalismul, domeniu în viitorul căruia mai cred doar 0,5% dintre candidaţi. La fel de puţină încredere mai au în administraţie publică, auto sau distribuţie.

În ceea ce priveşte aptitudinile care vor conta cel mai mult pentru angajatori, creativitatea, adaptabilitatea şi capacitatea de a lucra cel mai bine în echipă au fost indicate ca fiind importante în următorii ani.

”Felul în care românii percep viitorul raportat la piaţa muncii se observă şi din setul de aptitudini de care cred că vor avea nevoie în următorii ani pentru a rămâne dezirabili din punct de vedere profesional. Astfel, calitatea despre care cred că va fi cea mai căutată de angajatori este creativitatea”, adaugă Bogdan Badea.

Potrivit studiului eJobs 40,7% dintre candidaţi consideră că principala lor calitate profesională este spiritul de echipă, 31,2% menţionează creativitatea, 27% adaptabilitatea şi 26,2% spun că au o gândire analitică. Nu la fel de bine stau românii atunci când vine vorba despre vorbitul în public (doar 3,4% spun că pot face acest lucru cu uşurinţă), despre mentalitatea de antreprenor (3,2%) sau despre abilităţile de negociere.

De altfel, anul acesta, aptitudinile pe care românii au vrut să şi le dezvolte au fost adaptabilitatea (25,3% au investit timp sau bani în acest scop), cunoştinţele digitale (23,5%) sau creativitatea (21,8%).

”Companiile pentru care lucrează i-au trimis, în schimb, la cursuri care să-i ajute să lucreze mai bine în echipă, să înţeleagă mai bine nevoile clientului, să fie mai uşor adaptabili, mai creativi sau să poată lua decizii mai uşor”, mai spune Bogdan Badea.

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW