Companiile de orice dimeniune, de la IMM-uri şi până la companiile mari, trebuie să aibă un buget de marketing pentru a se promova dacă vor să existe în mintea clienţilor, au explicat specialiştii agenţiei de marketing digital Infinit Agency.
”Pot să zic sigur că nu ai cum să ai buget de marketing zero în ziua de azi şi să exişti, ce ă mai spun de crescut. Chiar dacă este vorba doar de timpul pe care îl alocă nişte oameni din companie, tot un buget este”, explică Alex Cernătescu, CEO al Infinity Agency, citat de Ziarul Financiar.
Activităţile de marketing trebuie să fie strâns legate de aparatul de business al companiei, iar investiţia trebuie calculată pe ţinte precise.
”Este foarte important ca activităţile de marketing să fie strâns legate cu tot aparatul de business. Investiţia în marketing trebuie calculată şi legată foarte clar cu obiectivele. Dacă vrem să creştem, investim mai mult, dar nu depăşim un anumit buget – însă acest nivel se stabileşte în funcţie de obiectiv. De asemenea, un buget ajută mult mai clar definirea unei cerinţe şi alegerea unui partener potrivit pentru dimensiunea acestuia”, spune Cernătescu.
Pentru o companie la început de drum antreprenorul trebuie să fie atent la brandul personal deoarece acesta este strâns legat de brandul companiei în primii ani de activitate şi de prezenţă pe piaţă.
”La început de drum, pentru o companie antreprenorială brandul personal al antreprenorului este strâns legat cu cel al companiei. Cel mai important este să înceapă cu o investiţie care să îi crească nivelul de încredere şi reţeaua personală iar ideal este să se pozioţioneze ca profesionist în zona în care a început compania. Acest lucru se poate face prin content marketing de exemplu”, adaugă specialistul.