web analytics

Ghassan Shakhshir, marketing manager la Safeway: Până la finele anului 2020 dorim să ajungem la cel puțin 15 magazine Home Garden

Ghassan Shakhshir, marketing manager al Safeway International Impex, o afacere în distribuţia de produse alimentare, băuturi alcoolice şi nonalcoolice, a oferit un interviu platformei de business www.produsinardeal.ro, în care a oferit mai multe informaţii despre planurile de dezvoltare ale reţelei de magazine Home Garden.

Cate magazine Home Garden detineti in prezent? Unde sunt amplasate? Care este suprafata medie a unui magazin?

Ghassan Shakhshir: De la preluarea primului magazin sub tutela brandului HomeGarden, în toamna anului 2017, și până în momentul de față, lanțul local HomeGarden Supermarket a ajuns la 9 magazine în județul Cluj, 7 în Cluj-Napoca și 2 în Câmpia Turzii. Cel mai mare magazin din lanțul Home Garden se află în Sora Shopping Center, un loc emblemă în inima Clujului și are peste 700 metri pătrați. Este de altfel și cel mai mare magazin non-stop din centrul orașului. 

Din cele 9 magazine din rețea, 4 dintre ele sunt cu o suprafață de peste 200 de metri pătrați, iar 3 sunt cu program non-stop. Pe lângă magazinul Home Garden din Sora Shopping Center, încă două magazine de tip 24/7 sunt amplasate în Cartierul Gheorgheni și pe strada Horea, în perimetrul zonei gării. Tot în zonă semicentrală se află și magazinul de pe str. Năsăud, iar cel mai mic și cochet magazin Home Garden este cel de pe Aleea Borsec. Ambele sunt amplasate în proximitatea unor facultăți, școli sau grădinițe, venind în întâmpinarea nevoilor atât unui public tânăr cât și al clienților din zonele rezidențiale aferente.

Cele mai recente locații, de tip concept-store, se pliază pe nevoile și obiceiurile de consum al unei clientele contemporane. Cu un design modern și în trend cu lifestyle-ul fresh&healthy&active, ele sunt amplasate în zona clădirilor de birouri de pe strada Brâncuși și zona de ansambluri rezidențiale de pe Str. Bună Ziua. Magazine cu o ambianță modernă și prietenoasă sunt și cele 2 magazine din Câmpia Turzii, care reprezintă și primele locații deschise ale lanțului Home Garden la nivel de județ. Extinderile, impreună cu dezvoltarea organică a magazinelor au dus la creșterea de vânzări cu peste 60% în anul 2019 comparativ cu anul anterior.

La cat se ridica investitia in deschiderea unui magazin (amenajare, plus stocul de marfa)?

Ghassan Shakhshir: Investiția în deschiderea unui magazin variază în principal în funcție de specificitatea fiecărei locații în parte. Pentru deschiderea unui magazin Home Garden Supermarket sunt 3 aspecte importante care se iau în considerare: locația magazinului, amenajarea lui și sortimentatia. Astfel, o parte consistentă a investiției depinde foarte mult de profilul și statutul imobilului în care se află magazinul. Urmează apoi cel de al doilea pas, lucrările de amenajare și renovare pentru ca magazinul să fie adus la standardele de calitate Home Garden, ca mai apoi umplerea rafturilor cu produse și marfă. Desigur, pe lângă aceste 3 componente, mai apar și costurile de promovare și de recrutare&instruire personal.Așadar, investiția pentru deschiderea unui magazin, incluzând stocul de marfă pentru un magazin de 150 de mp se ridica la o sumă estimativă de 200.000 de Euro.

Cate sortimente de produse sunt comercializate in magazinele dumneavoastra? Care sunt cele mai bine vandute produse?

Ghassan Shakhshir: Datorită locațiilor diverse care se adresează unor publicuri țintă cu nevoi și obiceiuri de consum diferite, fiecare magazin din lanțul local HomeGarden dispune de o sortimentație bogată la raft. Magazinele cu sortimentația cea mai diversă, cu peste 7000 de produse dispun de un spațiu de vânzare de peste 200 de metri pătrați. Restul magazinelor Home Garden au o suprafață de vânzare de sub 150 de metri, însă dispun la rândul lor de o sortimentație diversă, de 5000 de produse.

Care sunt planurile dumneavoastra de dezvoltare? Cate magazine intentionati sa mai deschideti in acest an? Prospectati si judetele invecinate Clujului?

Ghassan Shakhshir: Planul de business a lanțului de magazine Home Garden Supermarket urmăresc o strategie de dezvoltare pe termen lung. Rețeaua de magazine reprezintă o linie de business importantă pentru grupul Safeway, în special datorită contactului direct cu consumatorul, lucru foarte important atât pentru noi, cât și pentru brand, deoarece reușim să fim mereu în pas ultimele trenduri și cu ceea ce se întâmplă în piață. Este o mare oportunitate de a testa in mod eficient produsele nou lansate; am înțeles astfel că realitatea pieței și feedbackul obținut direct de la consumator este testul suprem al potențialului de succes al oricărui produs nou lansat. Cel mai recent exemplu este cel al Salatelor de Ton Home Garden a căror vânzare a fost testată prima dată în magazinele proprii; acum Salatele de Ton Home Garden putem spune se bucură de un enorm succes pe piață. Ne dorim ca în următorii ani să ajungem la o extindere la nivel regional al lanțului și consolidarea poziției magazinelor pe piața locală clujeană. Până la finele anului 2020, dorim să ajungem la cel puțin 15 magazine.

Luati in calcul varianta francizarii magazinelor Home Garden? Analizati varianta de a extinde reteaua de magazine Home Garden si pe piata externa?

Ghassan Shakhshir: Cu toate că strategia de business actuală nu ia în calcul varianta francizării magazinelor Home Garden, există mereu deschidere pentru oportunități de colaborare în această direcție. Datorită renumelui brandului Home Garden, care are o imagine puternică și beneficiază  de notorietate în rândul a milioane de consumatori din România, primim multe propuneri de asociere din partea proprietarilor magazinelor din țară. Majoritatea colaborărilor de până acum au presupus acțiuni de marketing și branding în cadrul magazinelor, însă nu s-a concretizat până în momentul de față nici o propunere de francizare. În acest moment, la nivelul Clujului Home Garden Supermarket reprezintă un brand de renume; mai este nevoie de timp pentru ca magazinele Home Garden să obțină aceeași reputație la nivel regional și național, și doar atunci vom considera o eventuală extindere pe piața externă.

Distribuitorul Safeway International Impex face parte din grupul Safeway, alături de alte trei companii: Safeway Pack (care se ocupă de producţia sau ambalarea a diverse condimente, zahăr şi făinuri, fructe confiate, orez, nucifere, atât pentru retail cât şi pentru HoReCa), Safeway Stores (reţeaua proprie de magazine alimentare) şi Safeway Fashion (care are ca domeniu de activitate fashion retail-ul şi este deţinătoarea brandului Bossini în România). În 2018, grupul a ajuns la afaceri totale de 123,5 mil. lei (26,6 mil. euro), iar pentru anul în curs oficialii Safeway estimează o creştere de 20% a businessului.

Businessul a început ca o afacere de familie în urmă cu peste 25 de ani, mai exact în 1994, trecându-se de la comerţul cu ridicata la distribuţia propriu-zisă. La momentul respectiv compania era cunoscută în Cluj pentru vânzarea de băuturi alcoolice către baruri, restaurante şi magazine tradiţionale. 10 ani mai târziu, ca un răspuns la nevoile pieţei, a luat naştere brandul Home Garden, care a ajuns în prezent unul dintre liderii pieţei locale de produse alimentare conservate. La nivel naţional, Safeway este prezent atât în piaţa tradiţională, cât şi pe canalul modern în reţelele: Auchan, Carrefour, Selgros, Profi, Mega Image şi Unicarm.

Grupul Safeway a ajuns în vara acestui an la aproximativ 280 de oameni şi avea în plan să continue recrutările. Safeway International Impex, cea mai mare entitate a grupului Safeway, a fost înfiinţată în anul 1994 la Cluj-Napoca de către antreprenorii Shakhshir Hadeel şi Shakhshir Basel.

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW