Grupul Fornetti anunţă majorarea salariilor în România, Ungaria şi Bulgaria cu un procent cuprins între 6 şi 10%, aceasta fiind a cincea mărire salarială operată de grup în ultimii trei ani. Concomitent cu acestă majorare salarială compania a inaugurat şi reconstrucţia unei linii de producţie în fabrica pe care o deţine în Timişoara, în urma unei investiţii de peste 1,5 mil. euro, şi care îi va permite să producă cu peste 1.800 de tone mai mult pe an.
”Am reuşit să finalizăm la timp această reconstucţie de modernizare şi de mărire de capacitate extrem de importantă pentru compania noastră, fiind un pas vital pentru dezvoltarea şi eficientizarea fabricii din judeţul Timiş”, a spus Szasz Jozsef, director general Fornetti România.
Fornetti este un brand fondat în urmă cu circa 20 de ani de maistrul brutar Palásti József din Ungaria. În vara lui 2015, grupul a intrat în portofoliul Aryzta AG, care este unul dintre cei mai mari trei producători de panificaţie şi patiserie congelată la nivel mondial, cu venituri de 3,4 miliarde de euro în 2018. Fornetti România, cu sediul în Timişoara, a fost înfiinţată în anul 2001 prin intermediul unui parteneriat cu Fornetti Kft. din Ungaria.
Compania a devenit master-francizor pentru această marcă în România după ce iniţial a avut activităţi de distribuţie a produselor de patiserie. La finalul anului 2002 a fost dată în folosinţă fabrica din Hodoni, judeţul Timiş, iar în timp Fornetti a devenit cel mai extins lanţ de francize din ţară. Compania a trecut prin momente dificile în perioada 2011-2015, perioadă în care s-a aflat în insolvenţă, însă a ieşit din insolvenţă şi a continuat puternic extinderea.
Investiţia recentă face parte din strategia de dezvoltare a companiei începută în urmă cu patru ani odată cu achiziţionarea Fornetti România de către Aryzta AG, valoarea totală a investiţiilor în această perioadă depăşind 7 mil. euro, potrivit reprezentanţilor Fornetti. Anul trecut, Fornetti România a raportat afaceri de 196 de milioane de lei (42 mil. euro), în creştere cu 10% faţă de anul precedent. Pentru anul acesta, compania şi-a propus o creştere de circa 3%.