web analytics
Sunteți aici

Banca Transilvania a acordat finanţări de până la 50.000 de euro pentru 10.000 de IMM-uri şi startup-uri din ţară

Banca Transilvania a acordat prin intermediul IFN-ului BT MIC finanţări de până la 50.000 de euro pentru 10.000 de IMM-uri şi startup-uri din ţară.

”Suntem pe piaţă de circa doi ani şi am ajuns la 10.000 de firme finanţate. Cred că avem o piaţă potenţială foarte mare în România, tot ce înseamnă firmele mici, startup-uri şi cred că noi, românii, avem un apetit antreprenorial foarte mare”, explică Cristina Şindile, director în cadrul IFN-ului BT MIC.

Tichetul mediu pe finanţare acordat de BT MIC este de circa 10.000 de euro şi poate ajunge în cazuri speciale chiar şi până la 50.000 de euro.

”Vedem piaţa într-un mod pozitiv şi aş spune că premisele sunt bune. Noi suntem pepiniera băncii din punctul acesta de vedere, lucrăm cu startup-uri şi afaceri foarte, foarte mici. Tichetul mediu este undeva la 10.000 de eruo, mergem până la 50.000 de euro, dar sunt excepţii acolo. La nivelul unei afaceri mici, cu banii aceştia cred că poţi face lucruri foarte bune”, spune Cristina Şindile.

Ea explică modul firesc în care un antreprenor trebuie să adreseze o instituţie financiară bancară sau nebancară, şi-anume cu o parte din propriul capital în spate şi cu planuri pentru o perioadă de consolidare operaţională.

”De obicei la startup-uri discutăm de finanţare pe cheltuieli curente. Acolo afacerea se pune pe picioare, antreprenorul vine cu un capital în spate, iar banii de obicei sunt de la familie sau de la prieteni. În primele 17-18 luni vorbim de o aşezare operaţională a businessului, ceea ce înseamnă că nevoia se opreşte în zona de cheltuieli curent, astfel încât să intre într-o cadenţă de business” explică Cristina Şindile.

Din perspectiva finanţatorului, şefa BT MIC observă o diferenţă generaţională între antreprenori, care se reflectă de la modul în care îşi conduc businessul cât şi în apetitul faţă de digital.

”Credem că este o schimbare a generaţiilor în lumea antreprenorilor, cu generaţiile noi care preferă online-ul şi digitalul şi alte generaţii vechi în business, obişnuiţi cu anumite cutume şi dragostea faţă de cash, iar acolo se pune problema altfel”, adaugă ea.

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW