Programul de susţinere a internaţionalizării operatorilor economici mici şi mijlocii, care se desfăşoară între 2017-2020, are ca obiectiv crearea unui cadru favorabil pentru micii antreprenori şi susţinerea acestora în înfiiţarea de noi companii, potrivit informaţiilor furnizate de reprezentanţi. Programul de Internaţionalizare este dezvoltat şi finanţat de către Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat (MMACA).
”Programul are ca principale obiective crearea unui cadru favorabil pentru valorificarea posibilităţilor actuale de dezvoltare economică a României şi stimularea mediului de afaceri prin crearea unor noi instrumente de promovare individuală a acestora care să faciliteze accesul întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM) româneşti pe pieţele externe, valorificarea potenţialului productiv al acestora, precum şi reducerea decalajului de informaţii de piaţă, servicii de consultanţă şi instruire a IMM-urilor româneşti faţă de cele din Uniunea Europeană”, arată aceeaşi sursă.
În cadrul programului antreprenorii români pot accesa până la 50.000 de lei -sumă nerambursabilă, ce reprezintă maxim 90% din valoarea cheltuielilor eligibile, în vederea susţinerii, din punct de vedere financiar, a dezvoltării planului de business.
Per totalul anului 2019 bugetul programului se ridică la valoarea de 22 de milioane de lei, iar pentru anul 2020 Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat a acordat un buget total în valorea de 24 de milioane de lei, conform sursei citate anterior.
”Bugetul pentru cei patru ani de funcţionare a programului de Internaţionalizare se ridică la valoarea de 71 de milioane de lei, fiind defalcat astfel: în anul 2017 este prevăzut un buget de 5 milioane de lei, pentru anul 2018 se acordă un buget de 20 de milioane de lei, pentru anul 2019 se prevede un buget de 22 de milioane de lei, iar pentru anul 2020 este prevăzut un buget total de maximum 24 de milioane de lei”, prezintă informaţiile publicate de reprezentanţii şi organizatorii programului.
De altfel, obiectivele specifice ale programului constau în promovarea produselor şi serviciilor dezvoltate de companiile mici şi mijlocii pe noi pieţe externe, stimularea comunicării şi a parteneriatului între jucătorii şi actorii mediului de afaceri şi pergătirea întreprinzătorilor în domeniul tehnicilor de promovare a produselor sau serviciilor pe noi pieţe, conform sursei citate anteior.
Prin programul de internaţionalizare a produselor şi serviciilor dezvoltate de micii antreprenori români se finanţează ”participări individuale la târguri şi expoziţii internaţionale organizate în străinătate – cu stand propriu-, participări individuale la misiuni economice organizate în străinătate, crearea identităţii vizuale a unui IMM, realizarea unui site pe Internet/aplicaţie pentru mobil -pentru prezentarea activităţii solicitantului şi a produselor promovate, în limba română şi limba engleză/altă limbă de circulaţie internaţională; participări ale angajaţilor la cursuri de pregătire, în ţară şi/sau în străinătate, în domeniul tehnicilor de promovare a produselor/serviciilor pe noi pieţe; analize şi studii de piaţă; alte tipuri de activităţi de promovare şi susţinere a internaţionalizării”, arată informaţiile transmise de reprezentanţii proiectului.