Povestea lactatelor Roxar începe în 1997, când Marcel Gîrda a fost disponibilizat de la mina unde lucra. Astfel, Marcel şi Liliana Gîrda, cu salariile primite şi un credit bancar şi au clădit o afacere în garajul casei, unde şi-au făcut o mică secţie de prelucrare a laptelui, din dorinţa de a valorifica laptele obţinut din ferma proprie, scrie Ziarul Financiar. Astăzi, în business sunt implicaţi şi cei trei copii ai familiei, iar produsele sunt vândute în magazinele Cora.
”Primul produs fabricat a fost telemeaua. În prima zi unitatea Roxar a prelucrat 138 de litri de lapte, dar pe măsură ce timpul a trecut, a crescuut şi cererea de lactate pe piaţă şi am luat astfel decizia diversificării produselor şi lărgirea pieţei de distribuţie, cât şi extinderea zonelor de colectare de lapte“, a declarat Liliana Gîrda, cofondatoarea companiei Roxar Prod Com, citată de ZF.
În 2007, compania a obţinut foduri europene prin programul SAPARD, prin care a modernizat fabrica şi au mărit capacitatea de prelucrare a laptelui. De altfel, a diversificat şi gama de produse, începând să producă ruladă cu şuncă, ruladă cu mărar, sana, chefir, brânză topită sau urdă. În prezent, compania prelucrează peste 15.000 de litri de lapte pe zi, colectat de la cele 15 puncte de colectare a laptelui, autorizate, deţinute de companie.
Fabrica se întinde pe o suprafaţă de 1.400 metri pătraţi, iar compania are 60 de salariaţi. Anul trecut, cifra de afaceri a Roxar Prod Com din vânzarea lactatelor a fost de 11,2 milioane de lei (2,4 milioane de euro), iar profitul net a fost de aproape un milion de lei, arată datele de la Ministerul de Finanţe.
Compania are un magazin de desfacere în curtea fabricii, unde comercializează atât produse sub propriul brand, cât şi sub brandurile altor producători. Reprezentanţii firmei spun că au reuşit să-şi menţină clienţii de la început datorită seriozităţii, dar şi implicării lor în activitatea echipei.
Cu toate acestea, procesatorii recunosc că este tot mai greu să obţină materie primă la un preţ bun, pentru a rămâne competitivi pe piaţă, deoarece gospodarii nu se mai ocupă cu creşterea vacilor.
”Estimăm că în următori ani vor fi schimbări majore pe piaţa laptelui, pentru că gospodarii nu se mai ocupă cu creşterea vacilor şi materia primă este în scădere. Va fi greu pentru procesatori. Iar tinerii nu îmbrăţisează cu drag această meserie, deoarece este grea. Aleg să plece în străinătate sau să-şi caute un loc de muncă relaxant”, mai spune Liliana Gîrda.
Anul acesta, compania a pariat pe un business în alt domeniu, organizarea de evenimente. Astfel, reprezentanţii Roxar au deschis o sală de evenimente cu o capacitate de 300 de locuri, Lady R Events.