Cramele Recaş, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa vinurilor, a bugetat pentru acest an investiţii de aproximativ 4 mil. euro, susţinute din fonduri proprii, pentru extinderea suprafeţelor plantate care intră pe rod, creşterea cu aproximativ 3 milioane de litri a capacităţii de procesare şi depozitare la cramă, dublarea capacităţii staţiei de epurare, achiziţionarea unei noi combine pentru recoltare şi a utilajelor necesare procesului de producere a vinului, dar şi pentru mărirea parcului auto, scrie Ziarul Financiar.
Grupul Cramele Recaş este format din companiile: Cramele Recaş Prod, Cramele Recaş Vie (care se ocupă de administrarea plantaţiilor de vie, dar şi de administrarea parcului tehnic, cu utilajele şi maşinăriile aferente), Cramele Recaş SA (cu atribuţii în administrarea cramei, exportului şi a reţelei de magazine partenere), respectiv Cramele Recaş Group (companie care are drept scop principal serviciile de marketing şi de vânzare a produselor îmbuteliate de Cramele Recaş la nivel naţional).
Cifra de afaceri realizată în 2018 de compania Cramele Recaş, cea mai mare entitate a grupului Cramele Recaş, a fost de aproape 181 mil. lei (peste 38 mil. euro), în creştere cu 22% faţă de anul anterior, iar profitul a ajuns la 42,2 mil. lei, mai mult cu 21% faţă de 2017, potrivit datelor publice. În 2018, la nivel de grup s-a înregistrat o cifră de afaceri totală de 45 mil. euro, potrivit unor informaţii anterioare.
”La finalul lunii iunie 2019, firmele care compun Cramele Recaş continuă menţinerea trendului ascendent al veniturilor, raportat la aceeaşi perioadă a anului precedent. Creşterea totală a veniturilor în ceea ce priveşte piaţa internă pentru întreg anul 2019 este estimată la aproximativ 18%. Conform estimărilor noastre, piaţa vinului îmbuteliat a înregistrat o uşoară creştere în ultimii 5 ani, urmând să ajungă la aproximativ 340-350 de milioane de euro la finele acestui an”, a spus Răzvan Jurca, marketing manager al Cramelor Recaş, citat de ZF.
Cramele Recaş este un business prezent pe piaţa din România pe toate segmentele, de la entry la premium şi din retail în HoReCa, însă producătorul de vin vinde şi pe pieţele externe, unde trimite aproximativ jumătate din cantitatea de vin îmbuteliată, în peste 25 de ţări, printre care Marea Britanie, Germania, SUA, Canada, Japonia, Coreea, Austria sau Suedia.
”În ceea ce priveşte ponderea vânzărilor la export, suntem onoraţi să deţinem în momentul de faţă titlul de cel mai mare exportator de vin îmbuteliat din România, cu etichete adaptate pentru fiecare piaţă pe care pătrundem. Aproximativ jumătate din cantitatea de vin îmbuteliată este distribuită pe piaţa autohtonă, în timp ce diferenţa este exportată“, a mai spus Răzvan Jurca.
Cramele Recaş înregistrează o capacitate de producţie de aproximativ 32 de milioane de litri pe an. Producătorul foloseşte 25 de soiuri de struguri, iar din ele se produc vinuri pentru cele 45 de mărci comerciale distribuite atât în ţară, cât şi în străinătate. Compania are în portofoliu branduri precum Schwaben Wein, Castel Huniade, Domeniile Recaş, Regno Recaş, Sole, Cuvee Überland şi Muse. Compania Cramele Recaş SA are în prezent din 125 de angajaţi, iar în Cramele Recaş Group lucrează 33 de oameni.
Grupul Cramele Recaş este controlat de mai mulţi antreprenori locali şi străini, respectiv de Philip şi Elvira Cox, Gabriel Iova şi Ioan Georgiu, potrivit celor mai recente date. Pe piaţa locală, la vârf Cramele Recaş se luptă cu alţi producători mari precum Jidvei sau Cotnari. În piaţă însă, în ultimii ani, au apărut câteva zeci de mici jucători care atacă segmentul premium.