Retailerul german Lidl a deschis în iunie 2019 un spaţiu în centrul oraşului Sibiu unde au ajuns peste 200 de producători români cu preparatele specific româneşti, de la alimente la fructe sau legume, dar şi meşteşugari locali.
Casa Lidl va fi deschisă până în luna octombrie, 2019 fiind şi anul în care Sibiul este capitala regiunii gastronomice europene, însă reprezentanţii retailerului se gândesc să continue proiectul şi anul viitor. Aceştia nu au dat detalii privind investiţia în spaţiul din Sibiu.
”Ideea Casei Lidl a evoluat din acţiunile noastre din ultimii ani. Ne-am propus să dezvoltăm producătorii locali şi lucrăm cu foarte mulţi dintre ei. Cu siguranţă continuăm proiectul pentru că e un focus pentru noi. E prematur să zic acum ce se va întâmpla, dar cu siguranţă şi la anul o să avem un spaţiu în care clienţii să poată lua contact cu bucătăria românească şi producătorii noştri”, a spus Maria Mihai, PR manager Lidl.
Programul Casei Lidl este de vineri până duminică, iar intrarea este gratuită, pe bază de înscriere pe site. Producătorii vin din Sibiu, dar şi din zonele învecinate, şi aduc produse în funcţie de sezon. Peste 2.000 de oameni au fost prezenţi la Casa Lidl până în prezent.
”Oamenii sunt din ce în ce mai atenţi la ce mănâncă, de unde vine şi trendul bio şi sunt din ce în ce mai pasionaţi de produsele şi producătorii locali. Tinerii sunt pasionaţi de asta, ei sunt şi dispuşi să experimenteze în bucătărie. Cred că e mult loc de crescut în zona de a promova bucătăria românească şi într-o formă mai modernă”, a mai spus Maria Mihai.
Accentul pe produsele româneşti a început să fie din ce în ce mai prezent în rândul marilor retaileri, care încearcă să se adapteze trendului de întoarcere către produsele locale din piaţă. De exemplu, gama Cămara Noastră a Lidl a pornit de la 43 de articole „made in România“, la peste 200 de astfel de sortimente, de la mezeluri, brânzeturi până la dulciuri.
Sursa Foto: Facebook Lidl