Prodlacta (simbol bursier PRAE), unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa lactatelor, a raportat în primul semestru un profit net de peste 1 milion de lei, faţă de o pierdere netă de peste un milion de lei în aceeaşi perioadă a anului precedent, arată datele din raportul companiei.
Compania a avut în perioada amintită o cifră de afaceri de 49,9 milioane de lei, în creştere cu peste 2% faţă de prima jumătate a anului 2018. În ceea ce priveşte numărul de angajaţi, compania a avut la finalul primului semestru 343 de angajaţi, faţă de 324 în 30 iunie 2018.
Rezultatele vin după un an 2018 bun pentru companie, an în care producătorul a avut o cifră de afaceri de 99 mil. lei (peste 21 mil. euro), în creştere cu 5% faţă de anul precedent. Însă compania a trecut pe pierdere netă, cu 688.000 de lei, faţă de un profit net de 1,45 mil. lei în anul precedent.
Prodlacta lucrează cu 91 de ferme, 12 asociaţii, 15 centre de colectare a laptelui, din care 5 centre proprii, conform ultimelor date. Exporturile companiei s-au situat în 2018 la 31 de milioane de lei, adică 31% din vânzări. În România, produsele companiei sunt prezente atât în lanţurile de magazine din comerţul modern, cât şi în magazinele tradiţionale şi în propria reţea de magazine.
Conform celor mai recente date, Prodlacta exportă în Germania şi Republica Moldova. De altfel, de aici vine cel mai important acţionar al companiei. Unul dintre obiectivele companiei este exportul de produse finite pe pieţele unde acţionarul JLC este deja prezent, în ţările vecine, dar şi realizarea de marcă proprie pentru export.
Prodlacta (PRAE) are o capitalizare de 36 de milioane de lei şi este deţinută de JLC Germany (32%), JLC Republica Moldova (27%), statul român prin Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (4,3%) şi de alţi acţionari (35%). Ca nivel al businessului, Prodlacta este cea mai mare companie din industria lactatelor listată la BVB.