Producătorul de cosmetice Farmec din Cluj-Napoca şi-a bugetat pentru acest an investiţii de 26 mil. lei (5,5 mil. euro), faţă de 8-9 milioane de lei în fiecare dintre cei doi ani anteriori. Creşterea bugetului vine într-o perioadă în care şi businessul se află pe un trend ascendent, pentru 2019 fiind estimată o cifră de afaceri de 254 de milioane de lei, plus 7% faţă de anul anterior şi cu aproape 20% peste nivelul din 2017, scrie Ziarul Financiar.
”Pe măsură ce afacerile unei companii cresc, bugetele de investiţii sunt mai mari. Farmec investeşte continuu pentru a oferi consumatorilor cosmetice româneşti capabile să concureze şi să depăşească mărcile străine”, spune Mircea Turdean, director general al Farmec.
”Pentru anul 2019, Farmec a alocat un buget de investiţii de aproximativ 26 de milioane de lei, investiţii care merg către modernizarea proceselor de producţie, deschideri noi de magazine de brand, extinderea portofoliului de produse, lansarea sistemului de franciză, dezvoltarea unor strategii pentru creşterea businessului şi modernizarea parcului auto, care reprezintă un pas necesar pentru eficientizarea distribuţiei produselor către magazinele proprii şi către retailerii parteneri”, a spus Turdean, citat de ZF.
Farmec a pornit la drum cu producţie şi distribuţie, pentru ca apoi să înceapă să dezvolte şi retailul propriu – magazine sub brandurile Gerovital şi Farmec. Acum compania continuă dezvoltarea, însă o bună parte din banii de investiţii merg în continuare către producţie.
În acest moment, reţeaua locală a magazinelor de brand deţinute de Farmec cuprinde 8 unităţi Farmec, amplasate în Cluj-Napoca, Arad, Braşov, Sibiu, Târgu-Mureş şi Timişoara, 20 magazine Gerovital care se găsesc în oraşe mari şi medii din ţară şi un magazin Gerovital deschis prin sistemul de franciză, la Bacău. Totodată, compania comercializează – prin parteneri – produsele din portofoliu în aproximativ 30 ţări.