web analytics
Sunteți aici

Familia Silaghi din Cluj a făcut afaceri de peste 13 mil. euro din distribuţia de lubrifianţi auto şi industriali

Distribuitorul de lubrifianţi auto şi industriali Star Lubricants, controlat de familia Silaghi din Cluj, a raportat pentru anul 2018 o cifră de afaceri de 61,1 mil. lei (13,1 mil. euro), în uşoară creştere, de doar 1,5%, faţă de anul anterior, potrivit datelor de la Ministerul Fi­nanţelor.

Profitul companiei a scăzut anul trecut la 1,3 mil. lei (294.000 de euro), de la un câştig net de aproape 2,2 mil. lei (479.000 de euro) realizat în 2017 de distribuitorul clujean de lubrifianţi auto, conform datelor publice. Star Lubri­cants a avut anul trecut un număr mediu de 58 de angajaţi, potrivit datelor pu­blice.

Star Lubricants este partener al Exxon Mobil, care îşi produce lubri­fianţii Mobil în fabrici situate în mai multe ţări, printre care Italia, Franţa, Finlanda, Olanda, Suedia, dar şi Statele Unite ale Americii sau Japonia. Compania clujeană a anunţat anul trecut că va vinde produse şi în Israel, sub brandul Mobil, al gigantului petrolier american Exxon Mobil.

Star Lubricants vinde lubrifianţi atât în sistem B2B (business to business – n. red.), cât şi în sistem B2C (business to consumer – n. red.), printre clienţi numărându-se service-uri auto, magazine de piese auto, producători şi importatori de maşini. În România, Star Lubricants are o cotă de piaţă de 5% pe segmentul de lubrifianţi.

Star Lubricants a fost înfiinţată în luna noiembrie 1993 la Cluj-Napoca şi a activat tot timpul ca importator de lubrifianţi, la început sub brandul Esso. Ulterior, a devenit partener al americanilor de la Exxon Mobil. Compania are şapte puncte de lucru în ţară, în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Braşov, Iaşi, Brăila şi Craiova, şi comercializează peste 200 de tipuri de produse Mobil.

Businessul este unul de familie, fondat de Claudiu Silaghi şi preluat acum de cei doi fii ai săi. Pe piaţa locală de lubrifianţi auto, mai activează ruşii de la Lukoil Lubricants, cu o cotă de piaţă de peste 15%, Castrol, Shell, dar şi concurenţi mai mici, cu produse mai ieftine. În total, jucătorii spun că există pe piaţa locală circa 120 de branduri de lubrifianţi.

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW