1.7 C
Cluj-Napoca
sâmbătă, februarie 15, 2025
Google search engine
AcasăIDEI DE AFACERIExistă viaţă şi după IT: Un tânăr din Cluj-Napoca a renunţat la...

Există viaţă şi după IT: Un tânăr din Cluj-Napoca a renunţat la jobul de programator ca să crească albine

Antreprenorul Ciprian Beu din Cluj-Napoca a folosit experienţa de IT-ist în dezvoltarea propriului business, Prisaca Transilvania, un brand de produse apicole pe care l-a dus la vânzări de aproape jumătate de milion de euro.

Mierea ia forma unor suplimente nutritive, produse cosmetice sau chiar suveniruri sub brandul Prisaca Transilvania într-o fabrică din Cluj, o afacere de familie înfiinţată în 2012 de antreprenorul Ciprian Beu, scrie Ziarul Financiar.

Ideea de business a pornit după ce antreprenorul a observat că în piaţa locală mierea nu era utilizată în mai multe forme, deşi exista cerere, mai ales pe partea de produse pentru copii. Aşa au apărut gamele de produse terapeutice pe bază de miere – spray-uri de gât, de nas, suplimente nutritive, alimente cum ar fi mierea, oţetul de mere şi miere, gama de cosmetice, dar şi suveniruri din miere şi lemn. În total, circa 150 de produse sunt astăzi sub brandul Prisaca Transilvania.

”Am profesat în domeniul IT încă din facultate. Experienţă în conducerea unei afaceri nu am avut, cu atât mai puţin într-o afacere în domeniul acesta aparte. Totuşi, consider că familiarizarea mea cu domeniul IT şi cu modul de lucru în acel domeniu a ajutat la implementarea de proceduri, tehnologii şi softuri care ne-au ajutat să evoluăm mai repede”, a spus Ciprian Beu, managerul general al Prisaca Transilvania, citat de ZF.

Investiţia totală până în prezent în companie a fost de circa 150.000 de euro, antreprenorul atrăgând alături şi un alt partener, iar drumul până la recuperarea sumei a fost unul dificil. În 2018 însă, Prisaca Transilvania a ajuns la vânzări de 480.000 de euro, iar planurile urmăresc dezvoltarea unor produse noi.

Produsele din Prisacă pot fi găsite pe site-ul companiei, în circa 1.600 de farmacii şi magazine naturiste, în reţeaua de drogherii dm Drogerie Markt, dar şi la export, în ţări precum Germania, Franţa, Anglia, Spania, Italia sau Malta.

Produsele Prisaca Transilvania sunt fabricate la rece pentru a le păstra proprietăţile, iar volumul principal de vânzări este adus de gama de produse terapeutice, mai ales cele destinate copiilor. Cele mai căutate produse sunt două spray-uri de gât şi nas pentru copii şi adulţi pe bază de propolis şi miere.

Cererea din piaţă pentru produsele realizate la Cluj a dus la creşterea portofoliului, iar planurile pentru anul 2019 urmăresc dezvoltarea în zona de produse cosmetice şi terapeutice.

Sursa Foto: Facebook Prisaca Transilvania

RELATED ARTICLES
- Advertisment -
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine
Google search engine

Most Popular

Recent Comments