Tipografia flexografică producătoare de etichete autoadezive şi ambalaje flexibile Sunimprof Rottaprint din Apahida, Cluj, a realizat afaceri de 11 mil. euro în S1/2019, în creştere cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, compania estimând acelaşi ritm de creştere şi în a doua parte a anului.
În perioada ianuarie-iunie 2019, ponderea exporturilor din totalul cifrei de afaceri a rămas constantă, de 26%, însă, numărul clienţilor străini a crescut cu 21%, majoritatea provenind din industria alimentară şi cea chimică.
În prezent, 23% din totalul clienţilor sunt deserviţi de centrele logistice din Germania şi Ungaria, Sunimprof Rottaprint estimând o creştere a numărului de clienţi din Germania cu aprox. 30%, iar pentru Ungaria cu 10%, pentru acest an.
”Anul acesta, vom continua să ne extindem portofoliul de clienţi pentru centrele logistice din Germania şi Ungaria. În prezent, acoperim jumătate din Ungaria, însă vrem să ne concentrăm pe cunoaşterea pieţei în profunzime şi diversificarea portofoliului de produse. Ca şi în România, principala industrie pentru care noi producem etichete autoadezive este cea alimentară. Acest lucru se menţine şi pentru export”, explică Cristi Nechita-Rotta, director general Sunimprof Rottaprint.
Potrivit reprezentanţilor companiei, cele mai solicitate produse de către clienţi, în primele şase luni ale anului, au fost etichetele autoadezive imprimate, urmate de capacele din folie de aluminiu şi etichetele shrink sleeve. În topul industriilor care au solicitat serviciile Sunimprof Rottaprint se află industria alimentară, băuturi şi răcoritoare, cosmetice şi îngrijirea casei, farmacie şi suplimentealimentare, dar şi logistică.
”Printre tendinţele observate anul acesta constatăm faptul că etichetele de tip shrink sleeve sau termocontractibile înregistrează o creştere tot mai mare în industria cosmeticelor şi a produselor de îngrijire a casei, comparativ cu anii trecuţi când erau solicitate cu preponderenţă etichetele autoadezive”, adaugă Cristi Nechita-Rotta.
În ceea ce priveşte cele mai cerute produse pentru export, pe primele locuri în Ungaria s-au situat etichetele autoadezive şi foliile tipărite pentru sigilarea caserolelor de carne sau a preparatelor din carne, capacele de aluminiu şi etichetele de vin, iar în Germania s-a observat o creştere a cererii pentru etichete de tip liner PET şi etichete Digimarc – care necesită o tehnică specială de printare pentru o scanare mai rapidă a codului de bare la casa de marcat sau scanarea acestuia direct cu telefonul de către consumatori.
Activând de 28 ani în piaţa de etichete autoadezive şi ambalaje flexibile, compania cu sediul în Apahida, jud. Cluj, deţine în prezent patru centre logistice în România: Timişoara, Braşov, Ilfov, Paşcani şi două centre logistice în Ungaria şi Germania, în care lucrează peste 250 de angajaţi.
În 2018, Sunimprof Rottaprint a livrat produse în 11 ţări din Europa, Asia şi Statele Unite ale Americii.