Producătorul de uleiuri vegetale Ardealul Carei, din Satu Mate, şi-a bugetat pentru acest an un rulaj de 275 milioane de lei, în creştere cu 15% faţă de nivelul înregistrat în 2018, potrivit Ziarului Financiar.
Planurile de creştere vin după ce în 2018 compania românească a înregistrat o cifră de afaceri de 239 de milioane de lei. Evoluţia vânzărilor vine în contextul în care şi exporturile, pe care se bazează mare parte din rulaje, au fost pe o pantă ascendentă.
Prezenţa producătorului de uleiuri la export vine în contextul unei pieţe în care giganţii Expur şi Bunge s-au concentrat pe consolidarea mărcilor Untdelemn de la Bunica, respectiv Floriol şi Unisol. Astfel, împreună au ajuns să realizeze aproape jumătate din vânzările de uleiuri de pe piaţă cu toate produsele pe care le au în portofoliu. Pe de altă parte, Ardealul nu are un brand la fel de cunoscut în magazine ca principalii competitori. Astfel, compania controlată de antreprenori locali a realizat în 2018 exporturi de 116 milioane de lei.
Anul trecut, exporturile companiei au reprezentat aproape 50% din cifra de afaceri a producătorului. Pentru 2019, compania şi-a bugetat exporturi mai mari, de 130 de milioane de lei. Conform celor mai recente date, Ardealul este cel mai mare exportator cu capital românesc din judeţul Satu Mare.
Pe piaţa internă, compania comercializează uleiurile vegetale Ardealul, Floarea de Aur şi Helios în mai multe variante de ambalaj, de la un litru la zece litri. Produsele din portofoliul Ardealul se regăsesc cu precădere în lanţurile de magazine din zona de vest a ţării.