web analytics
Sunteți aici

Familia Shakhshir din Cluj-Napoca a ajuns în 2018 la afaceri de 123,5 mil. lei cu grupul de companii Safeway

Compania Safeway International Impex din Cluj-Napoca, o afacere în distribuţia de pro­duse alimentare, băuturi alcoolice şi nonalcoolice controlată de familia Shakhshir, care deţine pe piaţa locală şi fran­ciza de fashion Bossini, a finalizat primele cinci luni din acest an cu o cifră de afaceri de aproape 40,3 mil. lei (8,5 mil. euro), în creş­tere cu 13% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, scrie Ziarul Financiar.

Safeway Inter­national Impex, deţi­nă­toarea brandului Home Garden, fa­ce parte din grupul Safe­way, alături de alte trei com­pa­nii – Safe­way Pack (ca­re se ocu­pă de pro­ducţia sau am­ba­la­rea a di­verse con­dimente, za­hăr şi făinuri, fructe con­fiate, orez, nuci­fe­re, atât pentru re­tail, cât şi pen­tru HoReCa), Safe­way Stores (reţea­ua proprie de magazine alimentare) şi Safe­way Fashion (care are ca domeniu de activitate fashion retailul şi este deţinătoarea brandului Bossini în România).

La nivel de grup, Safeway a înregistrat o creştere de 20% a afacerilor în primele cinci luni din 2019, ajungând la o cifră de afaceri de peste 56 mil. lei (aproximativ 11,9 mil. euro). În 2018, grupul Safeway a ajuns la afaceri totale de 123,5 mil. lei (26,6 mil. euro). 

”Este al zecelea an consecutiv când Safeway International reuşeşte să menţină ritmul constant de dezvoltare şi de creştere susţinută. Dezvoltarea brandului Home Garden, lărgirea portofoliului de clienţi HoReCa, dar şi extinderea pe piaţa de retail prin deschiderea de noi magazine sunt principalii factori care au susţinut afacerile grupului în 2018”, a declarat Ghassan Shakhshir, marketing manager la Safeway International Impex, citat de ZF.

Partenerii Safeway International Impex activează pe mai multe canale de distribuţie: Retail, HoReCa şi International Key Accounts. Safeway International asigură distribuţia în 40 de judeţe a brandului Home Garden, dar şi a altor produse FMCG pentru sectoarele româneşti de HoReCa & retail.

Businessul a început ca o afacere de familie în urmă cu peste 25 de ani, mai exact în 1994, trecându-se de la comerţul cu ridicata la distribuţia propriu-zisă. La momentul respectiv compania era cunoscută în Cluj pentru vânzarea de băuturi alcoolice către baruri, restaurante şi magazine tradiţionale. 10 ani mai târziu, ca un răspuns la nevoile pieţei, a luat naştere brandul Home Garden, care a ajuns în prezent unul dintre liderii pieţei locale de produse alimentare conservate. La nivel naţional, Safeway este prezent atât în piaţa tradiţională, cât şi pe canalul modern în reţelele: Auchan, Carrefour, Selgros, Profi, Mega Image şi Unicarm.

Principalele investiţii realizate de Safeway în 2018 au vizat extinderea facilităţiilor logistice de depozitare, gestiune şi manipulare a produselor, cu scopul principal de a optimiza stocurile de marfă şi de a diminua considerabil situaţiile de out-of-stock. Compania a finalizat anul trecut al doilea corp de clădire al centrului logistic Home Garden din localitatea Sânicoară, Cluj, care a fost dotat cu echipamente de manipulare, rafturi, dar şi noi soluţii informatice de gestiune. Compania a mai investit şi în consolidarea brandului Home Garden şi în dezvoltarea portofoliului de produse, dar şi investiţii în utilaje de producţie şi ambalare a condimentelor destinate cu precădere clienţilor HoReCa. În 2018, Safeway International Impex a lansat o nouă divizie de ciocolată şi dulciuri.

”Odată cu deschiderea propriului lanţ local de magazine s-a identificat o nevoie a pieţei şi o cerere mare în rândul consumatorilor pentru acest sector de dulciuri şi ciocolată. Este o piaţă cu potenţial pe care dorim să creştem şi există toată încrederea că în viitorul apropiat investiţiile în această direcţie vor da roade. Fiind o afacere cu capital integral românesc, lanţul local de magazine rămâne o prioritate pentru afacerile grupului, astfel că în 2018 am continuat investiţiile şi în această direcţie”, a spus Ghassan Shakhshir.

Dacă în urmă cu un an existau doar două magazine sub brandul Home Garden, în prezent reţeaua numără 7 magazine în Cluj-Napoca. Compania spune că magazinele din reţeaua Home Garden vor intra în perioada următoare într-un proces de modernizare. Anul acesta, compania va continua investiţiile în dezvoltarea facilităţilor logistice, mai exact cele de depozitare şi manipulare (utilaje şi echipamente de ridicare, în creşterea şi consolidarea brandului Home Garden, dar şi în dezvoltarea sectorului HoReCa.

”Evoluţia pieţei pentru prima perioadă a anului s-a dovedit a fi foarte bună pentru afacerile grupului Safeway, iar obiectivele pentru primele 5 luni au fost atinse. Ne dorim ca până la finalul anului să menţinem nivelul actual de creştere şi chiar să depăşim pragurile de 13%, respectiv de 20% la nivel de grup, însă totul depinde şi de evoluţia pieţei şi a consumului în următoarea perioadă”, a mai spus Ghassan Shakhshir.

Compania Safeway International Impex a ajuns în prezent la 123 de angajaţi, însă pentru tot grupul lucrează 279 de oameni. Safeway are disponibile în prezent joburi în departamentele de gestiune şi logistică, vânzări, relaţii cu clienţii, dar şi marketing sau administraţie. Safeway International Impex a fost înfiinţată în anul 1994 la Cluj-Napoca de către antreprenorii Shakhshir Hadeel şi Shakhshir Basel.

Piaţa de distribuţie a bunurilor de larg consum (FMCG) este evaluată la peste 10 miliarde de lei, iar primii zece jucători au jumătate din această piaţă, conform celor mai recente date. Principalii jucători de pe piaţă sunt Aquila, Interbrands, Macromex, Punctual Comimpex şi Amigo & Intercost.

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW