web analytics
Sunteți aici

Untold a făcut anul trecut 15 mil. euro din vânzarea de bilete şi din sponsorizări

Untold, cel mai mare festival local, atât ca încasări, cât şi ca număr de participanţi, a avut anul trecut încasări de aproape 70 mil. lei (15 mil. euro), plus 15%. Banii obţinuţi de evenimentul care are loc în luna august provin din două surse principale: vânzarea de bilete şi sponsorizări.

Bugetul de sponsorizări reprezintă de altfel cea mai mare parte a sumei, potrivit datelor din piaţă. Evenimentul adună câteva zeci de sponsori în frunte cu producătorul de bere Ursus şi cu retailerul german Kaufland, care scot fiecare din buzunare peste 1 milion de euro (5 mil. lei), conform surselor din piaţă, consultate de Ziarul Financiar.

Evenimentul le-a adus organizatorilor un profit net de 7 mil. lei în 2018, adică o marjă de 10%. Anul trecut peste 350.000 de persoane au participat în total în cele patru zile ale festivalului. Acesta este traficul, ceea ce înseamnă că o persoană care are abonament şi care participă în fiecare zi poate fi înregistrată de 3-4 ori sau mai mult. Din total, peste 100.000 au fost vizitatori unici. Pentru 2019, numărul participanţilor ar putea ajunge la aproximativ 370.000, conform datelor transmise de oficialii companiei.

De altfel, pentru ediţia din 2019 a festivalului sunt aşteptaţi peste 40.000 de turişti străini, aceştia fiind convinşi să vină în România de faptul că Untold apare în clasamentele celor mai importante evenimente de profil de la nivel mondial alături de nume precum Coachella, Burning Man sau Sziget.

La ediţia din 2019, cea de-a cincea, în line-up-ul festivalului Untold apar unii dintre cei mai cunoscuţi artişti ai momentului – Armin van Buuren, Martin Garrix, David Guetta, Dimitri Vegas&Like Mike, Steve Aoki, 3 Are Legend, Tinie Tempah sau Busta Rhymes. Untold va avea loc în perioada 1- 4 august la Cluj-Napoca. Un abonament pentru cele patru zile de festival costă aproape 160 de euro.

Articole similare

Sus
Produs în Ardeal

FREE
VIEW