Furnizorul de soluţii de management şi servicii BPO Sykes Entreprises Eastern Europe, parte a grupului american Sykes, a realizat în 2018 o cifră de afaceri de 138,4 mil. lei (29,8 mil. euro), mai mare cu 20% faţă de anul anterior, potrivit datelor de la Ministerul Finanţelor Publice.
Compania a realizat anul trecut un profit net de aproximativ 13 mil. lei (2,8 mil. euro), în uşoară scădere faţă de anul precedent, având un număr mediu de 1.548 de angajaţi, conform datelor publice. În ultimul an americanii au angajat circa 200 de oameni noi, conform aceleiaşi surse.
Grupul american Sykes a intrat pe piaţa locală în anul 2010, cu un spaţiu de 1.800 mp închiriat în clădirea de birouri Sigma Center din Cluj, dezvoltând proiecte pentru compania Samsung.
Colaborarea a continuat, astfel că Samsung a lansat în luna aprilie a acestui an un serviciu de asistenţă şi suport nonstop pentru clienţii de pe piaţa locală care au smartphone-uri şi gadgeturi purtabile ale companiei, furnizarea serviciului fiind externalizat către compania Sykes Enterprises.
Companiile de tip call center sunt unii dintre cei mai mari angajatori locali, cu sute sau chiar mii de salariaţi fiecare. Firmele din sectorul serviciilor de externalizare (call center, business process outsourcing sau shared service center) au fost fost cei mai dinamici angajatori din perioada postcriză şi au ajuns să aibă în România peste 125.000 de salariaţi. Potenţialul pieţei este însă de până la 300.000 de oameni.
Salariul mediu din Cluj a ajuns anul trecut la valoarea de 3.048 de lei net pe lună, în creştere cu 14% faţă de anul anterior şi este cu 13% mai mare faţă de salariul mediu la nivel naţional, arată datele centralizate de ZF pe baza informaţiilor de la Institutul Naţional de Statistică. Prin comparaţie cu salariile medii ale angajaţilor din Bucureşti, angajaţii din Cluj câştigă cu 13% mai puţin.