Antreprenoarea Nicoleta Mureşan, în vârstă de 33 de ani, a plecat din multinaţionala în care lucra în urmă cu mai mulţi ani şi a fondat, împreună cu tatăl ei, de profesie inginer, o afacere în producţia de uleiuri. Anul trecut, uleiul presat la rece în Şomcuta Mare, judeţul Maramureş, a adus familiei afaceri de 30.000 de euro şi un profit de până 10.000 de euro, scrie Ziarul Financiar.
”Ideea a fost a tatălui meu, care căuta de mult o idee de afacere. La un moment dat, a găsit pe internet un documentar despre uleiurile presate la rece, cum se produc, care e tehnologia. Am discutat, am pus 50%-50% din investiţia iniţială pentru achiziţionarea presei la rece şi aşa a început aventura”, a spus Nicoleta Mureşan, citată de ZF.
Lucrase în domeniul resurselor umane, apoi ca funcţionar consular la ambasada României din Lisabona, ulterior a ajuns la Samsung Portugalia şi mai târziu a lucrat pentru biroul din Cluj-Napoca al grupul american Sykes.
După ce a început afacerea cu ulei, Nicoleta Mureşan a fost responsabilă cu identitatea businessului – de la logo la etichete pentru produse şi crearea site-ului. În 2016, a fost deschisă fabrica din Şomcuta Mare, chiar în curtea casei părinteşti, şi a început comercializarea produselor. Uleiurile sunt presate la rece şi făcute din seminţe româneşti cu coajă, neprăjite, achiziţionate de la fermieri locali din zona Maramureş, Sălaj, Satu Mare. Până acum, investiţia totală a fost de 15.000 de euro.
”Ca orice mic business, dorim să ne lărgim portofoliul de clienţi persoane fizice, însă dorim să intrăm cât mai mult şi pe partea de revânzare către băcănii, magazine cu profil naturist. Avem în vedere câteva zone în România”, mai spune Nicoleta Mureşan.
Cei mai mulţi clienţi ai uleiurilor din Şomcuta au vârste cuprinse între 25 şi 45 de ani, care şi fac recomandări mai departe. Un litru de ulei din floarea-soarelui făcut la Şomcuta Mare costă 14 lei, iar 250 de mililitri de ulei din seminţe de dovleac costă 28 de lei, potrivit datelor de pe site.